Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@10:34:35 GMT

آماده پاسخ به تهدیدات در هر سطح هستیم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۲۲۸۹

آماده پاسخ به تهدیدات در هر سطح هستیم

فرمانده کل سپاه در بازدید از نمایشگاه پدافندی و جنگ الکترونیک وزارت دفاع، دستاوردهای صنعت دفاعی کشور را شکوهمند، اقتدارآمیز و بازدارنده دانست و گفت: آماده پاسخ به تهدیدات در هر سطح هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در بازدید از نمایشگاه پدافند هوایی و الکترونیک وزارت دفاع که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت اقتصادی کشور برپا شده است، در سخنانی با تقدیر و تشکر از متخصصان، دانشمندان و تلاشگران مؤمن، متعهد و جهادی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار کرد: طی بارها بازدید از تجهیزات و سامانه‌های تولید شده در مجموعه وزارت دفاع با توانمندی‌های دفاعی و دستاوردهای این سازمان آشنا بودم؛ اما آنچه امروز حائز اهمیت است تغییر مسیر خطیِ روند قدرت به روند غیر خطی شتاب دار است و این به معنای جهش در پیشرفت فناوری‌های دفاعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تشریح دستاوردهای به نمایش درآمده با موضوعات جنگ الکترونیک، پدافند هوایی، پهپاد ها، موشک‌های کروز گفت: پیشرفت‌های رخ داده در عرصه دفاعی شکوهمند، اقتدارآمیز، بازدارنده و منطبق بر دو واقعیت پیشرفت‌های فناوری در سطح جهانی و نا توانمند سازی اقدامات دشمن در حوزه پدافندی است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ضروری بود در برابر توانمندی‌ها و سرعت تکنولوژی جهانی بتوانیم تجهیزات و سامانه‌های پدافندی خود را تقویت و فاصله تاریخی خود را با کشورهای پیشرفته کم کنیم افزود: بحمد الله این اتفاق امروز رخ داده است و نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف دفاعی از جمله حوزه الکترونیک به عنوان فناوری پیشرفته و سطح بالا به موفقیت‌های تصمیم ساز دست یافته است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در حوزه تحقیقات دفاعی نیز فاصله با کشورهای صنعتی را پایان بخشیده است، تصریح کرد: این اتفاق در علوم و فناوری‌ها در یک نظام و منظومه هماهنگ روی داده است و در واقع دستاوردهای دفاعی پیشرفته که امروز می‌بینیم محصول پیشرفت در چند دانش و ترکیب هماهنگ این دانش‌ها با یکدیگر است.

سرلشکر سلامی خاطر نشان کرد: ترکیب و استفاده صحیح از فناوری‌ها نتیجه‌ی مدیریت، مهندسی و حتی معماری شکل ظاهری سامانه‌ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه بردهای مخلتف پدافند از تنوع محصولات مختلف برخوردار هستیم، گفت: به برکت هوشمندی در این حوزه بحمدالله کمبود و خلائی نداریم و آماده ی پاسخ به تهدیدات در هر سطح هستیم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه به رغم همه ی محدودیت‌ها، تحریم‌ها، بدعهدی‌ها و کارشکنی‌های بیگانگان امروز با تکیه بر جوانان نخبه همین مرز و بوم به توانمندی‌های مناسبی و افتخار آمیزی دست یافته‌ایم گفت: این شکوه و عظمت هم در سازمان جهاد و خود کفایی نیروهای ارتش و سپاه و هم در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محقق شده است.
وی علوم و فناوری‌های بومی را «خود مولد» و منتج به رشد و پیشرفت و توسعه روز افزون توصیف و تأکید کرد: تنها قدرتی مؤثر و بازدارنده است که مبنا و منشأ بومی و ملی داشته باشد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه مشاهده دستاوردهای نمایشگاه وزارت دفاع قابل تحسین و نمایانگر توانایی‌های بالای جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی است گفت: امروز سیستم دفاعی و نظامی کشور صرفاً یک توانمندی معکوس سازی، تقلید سازی و شبیه سازی مدل‌های خارجی صرف نیست و مشاهده‌ی آرایه های متنوع نظامی و دفاعی، بیانگر اشباع نیروهای مسلح از روی آوری به بیگانگان است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تلاش نخبگان و دانشمندان نظامی و دفاعی در خصوص دستیابی به فناوری‌های بومی گفت: امروز روش روی آوری ها برعکس شده و برخی قدرت‌های رده نخست دنیا تمایل به خرید تجهیزات نظامی و دفاعی از جمهوری اسلامی دارند که البته این موضوع محقق شده و هم اکنون در حال استفاده و آموزش هستند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم‌های نامشروع و ظالمانه حاصل شده است تاکید کرد: این دستاوردها در دل جوانان این مرز و بوم تولید امید و انگیزه می‌کند و اگر امروز می‌بینیم که ایران اسلامی کانون توجه جهانیان است به دلیل قدرت این سرزمین است؛ و این واقعیتی انکار ناپذیر است که در جغرافیای سیاسی جهان نام هیچ قدرت ضعیفی ثبت نمی‌شود.

کد خبر 601541

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران سرلشکر حسین سلامی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی وزارت دفاع شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرلشکر سلامی نیروهای مسلح وزارت دفاع فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان

وزیر دفاع روسیه اظهار داشت تهدید اصلی برای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی افراطی است که در افغانستان مستقر هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  در نشست سازمان همکاری شانگهای گفت کشورهای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان مورد تهدید قرار دارند.

شویگو تصریح تهدید اصلی از سوی «گروه‌های تروریستی افراطی مستقر در افغانستان» متوجه آسیای مرکزی است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه از این گروه‌ها نامی نبرد، اما پیش از این گفته بود سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در حال افزایش نفوذ خود در افغانستان هستند و کشورهای غربی فعالانه‌تر با گروه‌های مسلح مستقر در خارج از کشور کار می‌کنند.

شویگو پیش از این درباره اهداف کشورهای غربی از افزایش تعاملات با گروه‌های مسلح مخالف طالبان در خارج افغانستان گفته بود: هدف آنها روشن است؛ از یک سو، یک کانون درگیری در مناطق مرزی شرکای ما ایجاد می‌شود و از سوی دیگر کمک‌های نظامی برای خنثی کردن درگیری که به طور غیرطبیعی ایجاد شده، ارائه می‌شود.

این در حالی است که بارها مقامات حکومت طالبان تاکید کرده‌اند از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود و گروه تروریستی داعش نیز در این کشور نابود شده است.

روسیه: قاچاق هروئین از افغانستان تهدیدی برای امنیت آسیای مرکزی استروسیه: نگرانی‌های تاجیکستان درباره تهدیدات ناشی از افغانستان را درک می‌کنیمروسیه: گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان چالشی جدی برای آسیای مرکزی است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این در یک نشست خبری گفته بود گروه تروریستی داعش با حمایت نیروهای خارجی در پی تضعیف ثبات کشورهای آسیای مرکزی است.

وی تاکید کرده بود تامین مالی گروه تروریستی داعش در افغانستان توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از هیچ کشوری نام نبرد اما پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور گفته بود آمریکا از داعش و القاعده در افغانستان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • اوسمار: در بخش دفاعی اصلا خوب نبودیم/ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف