Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال با برنامه‌ریزی دولت و هماهنگی ستاد مرکزی اربعین قرار است که بلیت پروازهای اربعین در بازه ۱۰ روزه به قیمت مصوب ۶ میلیون تومانی فروخته شود و فروش چارتری بلیت پرواز اربعین برای ۲۰ تا ۳۰ شهریورماه ممنوع است. با این وجود، برخی از مخاطبان فارس من خواستار نظارت بیشتر به فروش بلیت پرواز اربعین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اینجا و اینجا بخوانید)

فروش بلیت پرواز اربعین فقط از طریق شرکت‌هوای هواپیمایی انجام می‌شود

فروش بلیت اربعین با نرخ مصوب قرار است فقط از طریق سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی انجام شود و دفاتر فروش بلیت امکان عرضه آن را ندارند؛ به طوری که میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی‌ از ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکیشن‌ها خبر داد و گفت که فروش بلیت پروازهای اربعین فقط از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی مجاز خواهد بود.

شاید این اقدام در نگاه اول موجب جلوگیری از سوءاستفاده برخی از افراد سودجو یا حتی واسطه‌ها شود، اما مشکلاتی را برای زائران به همراه خواهد داشت.

نارضایتی برخی از دفاتر فروش بلیت از تصمیم ستاد اربعین

مدیر یکی از دفاتر زیارتی و گردشگری با بیان اینکه بهتر است فروش بلیت پرواز اربعین از طریق دفاتر و سایت‌های معتبر عرضه بلیت نیز انجام شود، می‌گوید: با توجه به اینکه نرخ مصوب برای پرواز اربعین در نظر گرفته شده و هزینه بلیت رفت و برگشت به عراق در ایام اربعین ۶ میلیون تومان است، چه اشکالی دارد که دفاتر و سایت‌های مجاز هم اقدام به عرضه بلیت پرواز اربعین کنند و زائران دسترسی راحت‌تری به بلیت پرواز داشته باشند؟

 سازوکار عرضه بلیت پرواز اربعین با وجود اینکه تنها چند روز تا آغاز پیش‌فروش بلیت پرواز اربعین باقی مانده است، هنوز مشخص نیست و زائران هنوز نمی‌دانند که برای خرید بلیت پرواز اربعین باید چگونه اقدام کنند. این امر در حالی است که پیش فروش بلیت پرواز اربعین با نرخ مصوب از روزهای آینده آغاز می‌شود.

فروش بلیت پرواز اربعین به صورت پلکانی از نیمه شهریور

بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی مسؤولان شرکت هواپیمایی کشوری از ایرلاین‌ها خواسته شده است که بلیت پروازها به‌صورت پلکانی فروخته شود. اما نوع فروش پلکانی نیز مشخص نیست و اگر به طور مثال چند نفر از زائران بخواهند به صورت گروهی به زیارت اربعین بروند و در یک پرواز باشند، با توجه به اینکه هیچ تضمینی درباره به اتمام رسیدن بلیت پروازها وجود ندارد، آیا می‌توانند بلیت یک پرواز مشخص را تهیه کنند؟

از طرفی هم برخی از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل اینکه قرار است در ایام اربعین بلیت پرواز با قیمت ۶ میلیون تومان عرضه شود، پروازهای خود به عراق را کاهش داده‌اند و کسی هم پاسخگوی این اقدام آنها نیست.

داشتن کارت واکسن و جوابیه منفی آزمایش کرونا برای پرواز اربعین

علاوه بر این، برای سفر اربعین به صورت هوایی گفته شده تا علاوه بر داشتن کارت واکسن و تزریق ۲ دُز واکسن کرونا، زائران باید جوابیه منفی آزمایش PCR را هم داشته باشند. در حالی که از اوایل سال جاری با توافق ایران و عراق، برای سفر به این کشور نیازی به آزمایش PCR نبود و فقط داشتن کارت واکسیناسیون الزامی بود و در فرودگاه مورد بررسی قرار می‌گرفت. این اقدام موجب شده تا هزینه اضافه به زائران تحمیل شود.

لزوم ثبت‌نام در سامانه سماح برای خرید بلیت پرواز اربعین

به گفته سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی سازوکار فعالیت‌های مختلف برای اربعین بر اساس سامانه سماح است و حتی فروش بلیت پرواز اربعین نیز فقط به زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام قطعی کرده باشند، فروخته می‌شود.

در سامانه سماح هم تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد کم‌تر از ۴ درصد زائران سفرهوایی به عراق در ایام اربعین را انتخاب کرده‌اند. بر همین اساس، بیشتر زائران به صورت زمینی عازم سفر اربعین می‌شود.

پیش‌بینی ۶۰ هزار صندلی برای زائران سفر هوایی عتبات در اربعین

امید کوثری، دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز با اشاره به پیش‌بینی ظرفیت ۶۰ هزار صندلی برای سفر زائران اربعین به عراق، می‌گوید: با وجود ظرفیت محدود سفر عتبات در ایام اربعین، برای سهولت سفر زائران، تدارک ۶۰ هزار صندلی برای سفر هوایی زائران اربعین را دیده‌ایم. البته در صورت نیاز این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در سال‌های گذشته برخی از افراد سودجو بازار سیاه برای بلیت پرواز اربعین راه می‌انداختند، امسال مقرر شد تا بلیت پرواز اربعین فقط توسط شرکت‌های هواپیمایی آن هم به نرخ مصوب فروخته شده و پروازها در بازه ۱۰ روزه چارتر نشوند، می‌افزاید: فروش بلیت به صورت پلکانی است تا در یک روز همه ظرفیت پروازها تکمیل نشود. 

پیش فروش بلیت پرواز اربعین از نیمه شهریور انجام می‌شود/ هیچ نهادی برای پرواز اربعین سهمیه ندارد

در روزهای گذشته سازمان هواپیمایی کشوری از پیش فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب از ۱۲ شهریورماه خبر داده بود که در آخرین تصمیم‌گیری ستاد اربعین قرار است تا پیش فروش بلیت‌ پرواز اربعین از نیمه شهریورماه آغاز شود.

همچنین به گفته مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین هیچ سازمان، نهاد و شرکتی برای بلیت پرواز اربعین سهمیه ندارد و بلیت پرواز به اشخاص حقیقی فروخته می‌شود و به نام افراد صادر خواهد شد.

با برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین، بیشتر پروازهای عراق در ایام اربعین به مقصد نجف اشرف است و ظرفیت محدودی نیز برای فرودگاه بغداد پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، هم‌اکنون در آستانه اربعین حسینی بلیت پرواز به عراق افزایش قابل توجهی یافته است؛ به طوری که بلیت پرواز یک طرفه به نجف در روزهای آینده به بیش از ۶ میلیون تومان رسیده است. با این وجود، ز بیستم شهریورماه با توجه به توقف فروش چارتری پروازهای عراق، امکان فروش بلیت پرواز خارج از نرخ مصوب وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفر هوایی اربعین ستاد اربعین امید کوثری سازمان هواپیمایی کشوری بلیت پرواز اربعین پرواز اربعین فروش بلیت پرواز اربعین بلیت پروازهای اربعین بلیت پرواز اربعین پیش فروش بلیت پرواز شرکت های هواپیمایی ستاد مرکزی اربعین ایام اربعین بلیت پروازها سامانه سماح برای پرواز ۶ میلیون برای سفر نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری

معاون خدمات شهری کربلا گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_در ستاد اربعین حسینی استان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عراق به‌ویژه شهید ابومهدی المهندس که در برابر داعش ایستادگی کردند، اظهار کرد: ستاد اربعین حسینی استان به‌صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی جلساتی را برگزار می‌کند تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه این مهمان‌نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری یادآور شد: بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود و خوشحال هستیم که می‌توانیم خادم زائران اربعین حسینی باشیم و در این راستا آمادگی داریم هر کمکی که مسئولان عراقی تشخیص می‌دهند را جهت برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

رویکرد و منش مردم و مواکب استان اصفهان در ایام اربعین

علی یحیی عبد، معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست سخنان خود را با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی آغاز و اظهار کرد: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، افزود: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.

معاون خدمات شهری کربلا بیان کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

معاون خدمات شهری کربلا با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه از خدماتی که شهرداری اصفهان در شهر کربلا انجام می‌دهد قدردانی می‌کنیم، گفت: اصفهانی‌ها در ایام اربعین بسیار متفاوت‌تر از سایر شهرها عمل می‌کنند، آن‌ها معتقدند بر خاکی که خون سیدالشهداء (ع) ریخته شده است حرمت دارد و نباید زباله‌ای بر زمین ریخته شود.

معاون خدمات شهری کربلا خاطرنشان کرد: کربلا هم مانند اصفهان شهر شما است و با شما همکاری خواهیم داشت زیرا معتقد هستیم بین ایران و عراق هیچ فراقی نیست.

به گزارش ایمنا، در این نشست اعضاء ستاد اربعین حسینی استان، مدیر مطالعات و پژوهش‌های کربلا، مدیر پارک‌ها و فضای سبز کربلا و مدیر منطقه پنج کربلا نیز حضور داشتند.

کد خبر 749330

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی