Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@19:19:51 GMT

هاآرتص: اسرائیل هیچ گزینه نظامی علیه ایران ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۲۹۹۸

هاآرتص: اسرائیل هیچ گزینه نظامی علیه ایران ندارد

یک روزنامه عبری با اشاره به اینکه سران رژیم صهیونیستی درباره برنامه‌های خود علیه ایران دروغ می‌گویند، تأکید کرد که تل‌آویو هیچ گزینه نظامی علیه ایران ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری «هاآرتص» به‌تازگی در گزارشی به قلم «یوسی ملمن» تحلیلگر اطلاعاتی این روزنامه صهیونیستی تأکید کرد که تل‌آویو هیچ گونه گزینه نظامی‌ علیه ایران ندارد و تنها در حال فریب مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش امروز (پنجشنبه) وبگاه فلسطینی «خبر» به نقل از هاآرتص، در بخشی از این گزارش آمده است: «حدود ۳۰ سال گذشته است و سران سیاسی و امنیتی به مردم دروغ می‌گویند. آن‌ها توهم‌پراکنی و [ما را] گمراه می‌کنند. گویی اسرائیل عملا گزینه‌ای نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران دارد. واقعیت آن است که اگر اسرائیل چنین امکانی داشت، این در مراحل زمینه‌سازی [برای پروژه هسته‌ای] نمایان می‌شد. در سال ۲۰۰۸، یکی از وزیران آگاه از مسائل در کابینه امنیتی به من گفت که اسرائیل فرصت زدن سایت‌های هسته‌ای ایران را زمانی که این تأسیسات در مراحل اولیه خود قرار داشت، از دست داد. در آن زمان، جورج دبلیو بوش همچنان در کاخ سفید بود».

این روزنامه صهیونیستی اضافه می‌کند: «اگر واقعیت این بود، پس چرا شعار گزینه نظامی همواره در عنوان‌ها تکرار می‌شود؟ و عجیب‌تر آنکه چرا این شعار زمانی مطرح می‌شود که توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ پیش می‌رود؟ علت این امر سرمایه‌گذاری‌های داخلی و همچنین تمایل سیاستمداران و نظامیان به بزرگنمایی نقش خود یا قدرتمند نشان دادن خودشان است».

هاآرتص در بخش دیگری با اشاره به بزرگنمایی‌ها و اظهارات تبلیغاتی سران تل‌آویو اشاره کرد: «به عنوان مثال، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق و یوسی کوهن رئیس سابق موساد هر دو اثرگذاری بر تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را به خود نسبت می‌دهند».

این رسانه عبری در ادامه ادعا کرد: «درست است که نتانیاهو و کوهن سعی کردند ترامپ را قانع کنند؛ اما در پایان کار، رئیس‌جمهور آمریکا بود که در کارزار انتخاباتی خود وعده خروج از توافق هسته‌ای را داد و آن هم به خاطر محاسبات خاص خودش. نمونه دیگر مئیر شمریت است که مشاور سیاسی نفتالی بنت رئیس سابق کابینه بود. او تلاش کرد که تعویق بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را به خودش نسبت دهد ازاین‌رو ادعا می‌کرد که موفق شده جو بایدن رئیس‌جمهور [آمریکا] را مجاب کند که توافق را امضا نکند. برخی از خبرنگاران اسرائیلی نیز سخنان او را منتشر کردند؛ اما یک مشکل وجود دارد و آن این است کسانی که مانع تصمیم بازگشت به توافق هسته‌ای شدند، تصمیم‌گیرندگان در تهران بودند نه در واشنگتن».

نویسنده در بخش دیگری مدعی می‌شود: «از سال ۲۰۰۹، موساد -طبق چیزهایی که به آن نسبت داده می‌شود- ده‌ها بار در سایت‌های هسته‌ای ایران خرابکاری و دست‌کم ده دانشمند ایرانی را ترور کرد. غالب این سایت‌ها بازسازی شدند و افرادی جایگزین دانشمندان شدند که توانمندی‌هایشان دست‌کمی از دانشمندان پیشین نداشت. ترور د. محسن فخری زاده پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران در نوامبر سال ۲۰۲۰ عملا برنامه ایران را متوقف نکرد».

هاآرتص در بخش دیگری عنوان می‌کند: «اما برخلاف عملیات‌هایی که رآکتورهای هسته‌ای عراق و سوریه را هدف قرار داد، اسرائیل امکان واقعی برای ناکام‌سازی برنامه هسته‌ای ایران با عملیات نظامی را ندارد. ایران آموخته است و سایت‌های هسته‌ای خود را در خاک این کشور پخش کرده است. ایران‌ ده‌ها سایت دارد که چرخه‌های این برنامه در آن‌ها اجرا می‌شود.»

این روزنامه عبری در بخش‌های پایانی گزارش خود ضمن توصیه به سران تل‌آویو برای دست برداشتن از لاف‌زدن‌، اشاره می‌کند که رژیم صهیونیستی نه بمبی برای شکافت استحکامات سایت‌های هسته‌ای در اختیار دارد و نه اطلاعات دقیقی درباره سایت‌های هسته‌ای این کشور.

هاآرتص از طرف دیگر این فرض را مطرح می‌کرد که حتی اگر تل‌آویو به صورت جزئی موفق به چنین کاری شود، ایران و گروه‌های مرتبط با این کشور در منطقه این رژیم را وادار خواهند کرد تا بهای سنگینی بپردازد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اسرائیل رژیم صهیونیسیتی توافق هسته ای برجام مذاکرات برجام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سایت های هسته ای هسته ای ایران توافق هسته ای گزینه نظامی علیه ایران تل آویو سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: در شرایطی که گسترش همکاری‌های امنیتی و ضدتروریستی میان ایران و پاکستان را می‌توان یکی از اصلی‌ترین محورهای سفر اخیر رئیسی به پاکستان دانست، به‌نظر می‌رسد با توجه به وجود تهدیدهای مشترک، تهران و اسلام‌آباد در حال انجام اقدام‌های موثرتری به‌منظور پیشبرد راهبردهای ترسیمی در این حوزه هستند.

برهمین اساس هم بود که وبگاه خبری «نیشن» پاکستان روز دوشنبه در گزارشی دراین زمینه نوشت: در تحولی قابل توجه پس از سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به پاکستان، تهران و اسلام‌آباد تصمیم گرفتند افسران رابطی را برای هماهنگی در اقدام‌های مشترک ضد تروریستی در مرزها منصوب کنند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع خبری «بلندپایه» خود ادعا کرده‌است که افسران مرزی ایران و پاکستان پس از انجام برخی تشریفات، در چند روز آینده وظایف خود را برعهده خواهند گرفت؛ «افسر رابط پاکستانی از ارتش پاکستان و همتای ایرانی از سپاه‌پاسداران خواهد بود».

گام‌های مثبت ضد تروریستی

وبگاه خبری «نیشن» همچنین با اعلام اینکه براساس توافق انجام شده میان دوجانبه، افسر رابط پاکستانی در زاهدان ایران و افسر رابط ایرانی در تربت بلوچستان پاکستان مستقر خواهند شد، افزوده‌است که تصمیم انتصاب افسران رابط در سفر ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ (۲۹ ژانویه ۲۰۲۴) وزیر امورخارجه ایران به پاکستان اتخاذ شده‌است.

حسین امیرعبداللهیان در جریان آن سفر با مقام‌های پاکستانی، ازجمله عاصم منیر، فرمانده ستاد ارتش، انورالحق نخست‌وزیر و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه گفت‌وگو کرد؛ دیدارهایی که توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی از اصلی‌ترین محورهای آن بود.

این درحالی است که براساس گزارش وبگاه «نیشن» پاکستان، مقام‌های دفاعی پاکستان، انتصاب افسران رابط مرزی را به‌عنوان گامی مثبت در راستای تلاش‌های ضد تروریستی دوطرف ارزیابی کرده‌اند. این وبگاه به نقل از منابع خود تاکید کرده‌است که انتصاب افسران رابط به هر دو کشور این امکان را می‌دهد در مقابله با تروریسم، که بزرگ‌ترین چالش برای هر دو کشور است، به‌صورت مؤثرتر و با همکاری بیشتر کار کنند.

در ادامه گزارش «نیشن» پاکستان آمده‌است: مقام‌های پاکستان و ایران به نهایی کردن یک توافقنامه امنیتی نزدیک هستند. این توافقنامه شامل تبادل اطلاعات اطلاعاتی و همکاری متقابل در تلاش‌های ضد تروریستی خواهد بود.

کد خبر 848171 برچسب‌ها امنیت ایران و پاکستان خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • الاخبار متن پیشنهادی اسرائیل به حماس را منتشر کرد | جزئیات این توافق ۳مرحله‌ای
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست