Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت‌ها در فروشگاه‌های انگلیس به بیشترین میزان 17 سال گذشته رسیده که افزایش قیمت انرژی از دلایل اصلی آن است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از راشاتودی، براساس آمارهای خرده‌فروشی انگلیس و همچنین آمارهای شرکت پژوهشی نلسینگ، قیمت در فروشگاه‌های انگلیس بیشترین رقم افزایش را از سال 2005 یعنی 17 سال گذشته تاکنون را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، قیمت محصولات غذایی سریع‌ترین افزایش تورم را از سال 2008 تاکنون داشته و به 9.3 درصد رسیده است. 

همچنین قیمت مواد غذایی تازه 10.5 درصد در ماه آگوست ثبت کرده که این رقم در ماه جولای 8 درصد بوده است.

همچنین قیمت محصولات پروتئینی مانند شیر و مارگارین بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

براساس اطلاعات آمارهای ملی اداره انگلیس، افزایش قیمت مواد غذایی یکی از پیشران‌های مهم در تورم این کشور است که در ماه جولای به 10.1 درصد رسیده است و در این میان برخی تحلیلگران هشدار می‌دهند که اگر روند افزایشی قیمت انرژی ادامه یابد، این میزان تورم می‌تواند به 18 و حتی 22 درصد در سال آینده برسد.

براساس اطلاعات آمارهای خرده‌فروشی انگلیس، چشم‌انداز هر دو بخش مصرف‌کننده و خرده‌فروشی تیره و تار به نظر می‌رسد. 

هلن دکینسون رئیس بخش آمارهای خرده‌فروشی انگلیس اعلام کرد که برخی مشاغل می‌توانند با دادن تخفیف‌ها از مصرف‌کنندگان حمایت کنند، اما با این حال با وجود افزایش هزینه‌ها باید راه‌های دیگری را هم جست‌وجو کرد.

یک تحلیلگر بخش خرده‌فروشی در این زمینه تأکید کرد: این میزان تورم غذایی حداقل برای 6 ماه آینده در کشور انگلیس وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته