Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه وزارت کشور در رسیدگی به مسائل اجتماعی جدی است، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و انجام پژوهش‌های کاربردی ضرورت جدی در مدیریت مسائل روانی و اجتماعی است.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزرات کشور، محمد عباسی در نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی - اجتماعی با بیان اینکه در عصر حاضر با تهدیدات و مسائل اجتماعی و روانی جدیدی مواجه هستیم، افزود: واکاوی و رصد دقیق وضعیت روانی و اجتماعی جامعه ضرورتی جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:جامعه بعد از همه‌گیری کرونا وارد تغییرات عمیق زیستی در حوزه‌های گوناگون شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه یکی از وجوه اصلی تغییر در دوران کرونا، موضوع تربیت و تعلیم است، تصریح کرد: در این دوران، فضای حقیقی و حضوری آموزش جای خود را به فضای مجازی داده که این امر بر تربیت و آموزش اثر جدی گذاشته است.

عباسی یادآور شد: باید با کمک‌گیری از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی بتوانیم آسیب‌ها و خلاءهای موجود در بعد روانی و اجتماعی کرونا را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: این پژوهش‌های کاربردی و عملیات محور می‌تواند مسیر و الگو را برای همه ما در مدیریت چالش‌های ناشی از بیماری کرونا نشان دهد.

عباسی به استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی، انجمن‌ها و نهادهای غیر دولتی در کاهش عوارض ناشی از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مجموعه وزارت کشور  در رسیدگی به چالش‌های اجتماعی و روانی جدی است و سعی دارد با بهره‌گیری از همه داشته‌ها و امکانات در این حوزه عمل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان امور اجتماعی روانی و اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود