Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدافع هلندی تا ۲۲ سالگی، فرصت بازی برای سه تا از برترین تیم های اروپا را تجربه کرده است.

ماتیاس دلیخت جای خودش را در ترکیب باواریایی ها باز کرده است.

طرفداری| ماتیاس دلیخت مدافع ۲۲ ساله و جدید بایرن مونیخ که در نقل و انتقالات تابستانی از یوونتوس به آلمان رفت، در مصاحبه با مجله این باشگاه راجع به مسائل مختلفی از جمله دوران حضورش در یوونتوس و آژاکس و همچینین شرایط باشگاه جدیدش صحبت کرد که خلاصه آن را می خوانید:

استفاده از تجربیات بازیکنان مسن تر

بازیکنانی مانند بوفون، رونالدو، کیه لینی و بونوچی بیش از ده سال از من بزرگتر هستند و من روی این شخصیت ها تمرکز کردم و از آن‌ها الگو برداری می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید من بالغ تر از سایر 22 ساله ها هستم، اما آن را مزیت خاصی نمی دانم.

ویژگی های بایرن مونیخ

دانستن DNA یک باشگاه مهم است. یوونتوس فلسفه بسیار متفاوتی با آژاکس دارد که بسیار جالب بود و اکنون در بایرن هستم، یکی از بزرگترین باشگاه های جهان با تاریخچه ای باورنکردنی. من برای یادگیری و زندگی کردن فلسفه بایرن هیجان زده هستم. برای من، DNA بایرن به معنای نظم، سخت کوشی و برد است. وقتی به بایرن در زمین نگاه می کنم این سه ارزش اصلی را می بینم. خارج از زمین، باشگاه نشان دهنده یک خانواده بزرگ، سنت و مسئولیت اجتماعی است. شباهت هایی با آژاکس در زمین وجود دارد: هر دو باشگاه همیشه می خواهند تهاجمی بازی کنند و بایرن حتی نظم بیشتری دارد. زمانی که آرین روبن و مارک فن بومل تحت هدایت لوئیس فن خال در سال 2010 به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند، بازی های این تیم را از تلویزیون تماشا می کردم. در سال 2013 زمانی که بایرن تحت هدایت یوپ هاینکس قهرمان لیگ قهرمانان شد و زمانی که آنها فوتبال فوق العاده ای را تحت هدایت پپ گواردیولا بازی کردند هم آن‌ها را دنبال می کردم. پیروزی در لیگ قهرمانان 2020 نیز دیدنی بود. بایرن 10 سال متوالی قهرمان لیگ شده است، اما آنها متوقف نمی شوند. روشی که بازیکنان در اینجا تمرین می کنند، به خصوص بازیکنانی مانند توماس مولر، مانوئل نویر، یوسوا کیمیش، کینگزلی کومان و همه کسانی که برای مدت طولانی اینجا بازی کرده اند، بسیار چشمگیر است. آنها الگوی خوبی برای من و بقیه اعضای تیم هستند و نشان می دهند باید اینطور باشی تا برنده شوی. اینجا هر روز می توانی احساس کنی که آنها واقعاً یازدهمین قهرمانی متوالی را می خواهند.

دوران حضور در یوونتوس

 تجربه خوبی بود زیرا نه تنها به عنوان یک فوتبالیست بلکه به عنوان یک انسان نیز چیزهای زیادی یاد گرفتم. وقتی شما هر روز این قهرمانان را می بینید که چگونه تمرین می کنند و از بدن خود مراقبت می کنند و عملکرد آنها چگونه است، واقعاً انگیزه می گیرید. از اینکه توانستم 3 سال در آنجا بازی کنم، سپاسگزار و خوشحالم. جاه‌طلبی کریستیانو رونالدو به ویژه برجسته بود. او همه چیز را برده است، چندین توپ طلا، 5 لیگ قهرمانان اروپا و هر لیگ مهمی که در آن بازی کرده است، اما او هنوز به اندازه یک جوان 19 ساله تشنه کسب موفقیت است. 

مقایسه با فرانتس بکن باوئر

من تاریخ فوتبال را به خوبی می دانم. فرانتس بکن باوئر بهترین مدافع تاریخ محسوب می شود. او هرگز در هیچ ترکیب منتخبی غایب نبود. من ویدیوهای زیادی از او تماشا کرده ام. البته آن زمان ها بسیار متفاوت بود، اما من هنوز دوست دارم ببینم چطور فوتبال بازی می‌کرد. در آن زمان، او در یک تیم فوق العاده موفق بازی می کرد که سه بار متوالی جام اروپا را برده بود. او یک اسطوره و یک الهام بخش بزرگ است. من هرگز خودم را با فرانتس بکن باوئر مقایسه نمی کنم، این اشتباه است. اما اجازه دهید این طور بیان کنیم: او برای مدت طولانی برای بایرن بسیار موفق بازی کرد و عناوین بسیار زیادی کسب کرد. هدف من نیز همین است.  

اخبار داغ 

سلطان پیش بینی های نادرست؛ خیالتون راحت، هیچی نمیشه! علی کریمی: کاش سن فوتبالی من هم قد می‌داد تا از نزدیک شاهد حضورتان بودم گل سوم ارلینگ هالند به ناتینگهام فارست (منچسترسیتی 3-0 ناتینگهام فارست) موج سرقت از فوتبالیست ها در اسپانیا؛‌ این بار سارقان در دزدی از خانه کارواخال ناکام ماندند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان بکن باوئر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود

به گزارش ورزش سه، ماتیس دی لیخت دلتنگ آژاکس است. مدافع میانی هلندی بایرن مونیخ می‌خواهد دوباره برای تیمی بازی کند که در آن فوتبالش را شروع کرد. 

او در این رابطه می‌گوید: «من اغلب به بازگشت فکر می‌کنم و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.»

دلیخت در 5 مارس 2019 در لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی تاریخی 1-4 مقابل رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خودش را بر سر زبان‌ها انداخت. پنج هفته بعد، در 16 آوریل، او گل پیروزی بخش مقابل یوونتوس تورین (1-2) را به ثمر رساند که به معنای اولین راهیابی آژاکس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سال 1997 بود.

در همان تابستان او با یوونتوس قرارداد امضا کرد و سه سال بعد، در سال 2022، راهی بایرن مونیخ شد، جایی که تا سال 2027 قرارداد دارد. 

پنج سال پس از ترک آمستردام، او به صراحت اعلام کرد که دلش برای این تیم تنگ شده است: «از انتخاب‌هایم بسیار خوشحالم. در ایتالیا و آلمان عنوان قهرمانی را کسب کردم. فکر می‌کنم برای یک بازیکن 24 ساله همه چیز به خوبی پیش می‌رود. در مجموع حدود ده سال برای آژاکس بازی کردم. البته دلم برای همه افرادی که در آنجا ملاقات کردم و بازیکنانی که با آنها بازی کردم، تنگ شده است. این مقطع خوبی در تاریخ باشگاه نیست و دیدن این وضعیت آژاکس دشوار است و حالم بد می‌شود.»

دیگر خبرها

  • خاوی مارتینز: بایرن مونیخ - رئال مادرید بزرگ‌ترین جنگ تاریخ فوتبال است
  • تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • توخل: نمی‌دانم چرا، ولی گنابری به رئال گل می‌زند
  • تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر
  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود
  • نگرانی بایرن: شاید این ستاره به بازی رئال نرسد (عکس)
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر