Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن فلاحی گفت: اگر مذاکرات فعلا به نتیجه نرسد، این بازارها مجددا روند نزولی دوساله گذشته خود را ادامه خواهند داد.

هفته‌های پر ماجرای بورسی بار دیگر سهامداران و معامله‌گران این بازار را برای شروع یک هفته پر دردسر و حساب و کتاب به چالش کشید. هفته گذشته بورسی با هر یک‌ روز صعود یک روز سقوط را به خود دید تا این نوسانات به شکل مهیجی  ادامه دار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین رابطه «بهمن فلاحی»، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با نوسانات هفته اخیر این بازار به خبرنگار پول‌نیوز گفت: این نوسانات به بیم‌ و امید حاکم بر فضای مذاکرات هسته‌ای وابسته‌ است. چون ما هنوز به‌ قطعیت نرسیده‌ایم و بازار همچنان با احتیاط رفتار می‌کند و گاهی صرفا بر اساس بیم‌ها و امیدها که به بازارهای ما مخابره می‌شود نوسانات و صعود و سقوط صورت می‌پذیرد. به این دلیل تمامی بازارها از جمله ارز، طلا، خودرو، ملک و بازار سرمایه در وضعیت مشابه به سر می‌برند.

 

وی ادامه داد و افزود: این‌ها همگی جزء رفتارهای طبیعی بازار است. قاعدتا عده زیادی هستند که در وضعیت فعلی ترجیح می‌دهند پول خود را به‌اصطلاح «پارک» کرده و وارد بازار سرمایه نکنند. پس این بیم‌ها و امیدها تبدیل به روند نمی‌شود یعنی وقتی امیدی به بازار وارد می‌شود در حالی‌ که بسیاری پول خود را پارک کرده‌اند، این نوسان‌ها تبدیل به روند نخواهد شد. پس نرمال است که ما همچنان در فاز انتظار به سر ببریم و منتظر باشیم دیپلماسی اثر خود را برای بازارها بگذارد.

 

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با این‌ که اگر دیپلماسی مدت طولانی به درازا بکشد و نتیجه ندهد تکلیف بازار چیست؛ خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عاملی که بازار را تهدید می‌کند، شکل‌گیری انتظارات تورمی از محل کسر بودجه سنگین دولت است. این انتظارات یک فرصت برای سفته‌بازی در بازارهای رقیب است و برای بازار بورس به‌ عنوان یک تهدید به قوت خود باقی است. به این معنا که اگر مذاکرات فعلا به نتیجه نرسد، این بازارها مجددا روند نزولی دوساله گذشته خود را ادامه خواهند داد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه مذاکرات بورس ارز طلا و خودرو بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است