Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدرائی معاون فنی دفتر دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در همایش توسعه کشت دانه‌های روغنی قزوین گفت: در راستای الگوی کشت و ترکیب کشت در سال زراعی پیش رو قرار است ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت کلزا برود که ۱۰ هزار هکتار برای استان قزوین در نظر گرفته شده است.

خدرائی افزود: برنامه دولت حمایت از کلزا کاران است بنابراین کشاورزان کلزاکار با رعایت تغذیه گیاهی و کود و آب مناسب تلاش کنند عملکرد کلزا در واحد سطح را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:امسال قیمت خرید تضمینی کلزا از کشاورزان ۲۳هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود که ۸ هزار و ۵۰۰ تومان بعنوان مشوق دولتی بودکه به کشاورزان پرداخت شده است.

معاون فنی دفتر دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال قیمت‌های خوبی برای خرید محصولات اساسی (گندم و کلزا) از کشاورزان تعیین شده که تا چند روز دیگر اعلام می‌شود.

خدرائی افزود:مصرف سرانه روغن کشور ۱۹-۱۸ کیلوگرم است، ۱.۵ میلیون تن روغن موردنیاز کشور است که در حال حاضر ۲۰۰ هزار تن روغن در کشور تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: سیاست وزارت متبوع بر این است که با توجه به پتانسیل مستعد کشور با محوریت آب مدیریت شود و بر اساس برنامه ۵ ساله تعیین شده ۵۰ درصد برنامه خوداتکایی روغن در کشور را داشته باشیم.

معاون فنی دفتر دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دانه‌های روغنی غیر از سویا جزو محصولات کم آب بر هستند و سیاست و محوریت وزارت متبوع در کشت دانه‌های روغنی کنجد، گلرنگ و کلزا است.

خدرائی افزود: کلزا تنها محصولی است که بقایای آن به خاک بر می‌گردد، برخی از کشاورزان به دور از قیمت خرید تضمینی کلزا، کشت این محصول را چرخه تناوب، پایداری و کیفیت خاک مزرعه خود ذکر می‌کنند بنابراین نباید کشت کلزا را از چرخه تولید خارج کرد.

وی اضافه کرد: در استان قزوین اراضی کشاورزی مستعد و تیم کارشناسی خوبی در معاونت تولیدات گیاهی این سازمان وجود دارد بنابراین باید از این ظرفیت برای برنامه ریزی مناسب برای کشت این محصول و افزایش عملکرد در واحد سطح استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دانه روغنی دانه های روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین