Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@22:16:20 GMT

ابراز امیدواری ماکرون درباره نهایی شدن برجام

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۳۹۷۳

ابراز امیدواری ماکرون درباره نهایی شدن برجام

آفتاب‌‌نیوز :

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه امروز درباره نهایی شدن توافق در مذاکرات وین ابراز امیدواری کرده و گفت: امیدوارم برجام(توافق هسته‌ای) در روزهای آتی نهایی شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابراز امیدواری ماکرون در این باره در پی این مطرح می‌شود که در مدت اخیر، آمریکا و تهران در حال بررسی پاسخ یک‌دیگر به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا به عنوان پیش‌نویس توافق نهایی در مذاکرات وین بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هفته گذشته از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

در همین راستا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته درباره مذاکرات وین گفت: نظرات ایران و آمریکا را درباره متن پیشنهادی توافق هسته‌ای دریافت کرده‌ام. نظرات تهران و واشنگتن درباره متن منطقی است.

او افزود: زمینه مشترک برای سندی وجود دارد که ملاحظات همه طرفین را دربربگیرد.

بورل در ادامه نسبت به حصول توافق «طی روزهای آتی» ابراز امیدواری کرد.

ایران ماه گذشته جمع‌بندی نهایی خود درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام را به هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای تحویل داد تا آمریکا پس از بررسی، پاسخ خود را به آن بدهد.

مقامات ایران بر این نظرند که پاسخ شان به ایده‌های جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آن چه امروز به عنوان متن پیش‌نویس توافق مشخص شده است، راه‌گشا است.

پس از دریافت جمع بندی ایران از سوی اتحادیه اروپا، مقامات اروپایی و نیز فرانسوی واکنش مثبت و رو به جلویی درباره پاسخ نهایی ایران داشتند و بعضا عنوان کردند که پیشنهادات ایران «منطقی»، «سازنده» و «دلگرم کننده» است.

بر اساس آنچه رسانه‌های غربی به نقل از مقامات اروپایی و غربی اعلام کردند، جمع بندی ایران بیشتر روی مسایل باقی مانده مرتبط با تحریم‌ها و تضمین‌ها بر سر تعاملات اقتصادی متمرکز است و درباره سوالات باقی مانده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تهران پیشنهاد جدیدی مطرح نکرده است. به این معنا که آنچه در پیش نویس تفاهم شده است را قبول دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امانوئل ماکرون برجام توافق هسته ای ابراز امیدواری اتحادیه اروپا پیش نویس متن پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟