Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیر حسین قاضی‌زاده روز پنجشنبه در نشستی با شورای هماهنگی نخبگان شاهد و ایثارگر کشور در مشهد افزود: در کنار ایثار، موضوع جبران مادیات را قرار داده ایم یعنی باورهای معنوی و توحیدی را مادی کردیم، مگر می توان فداکاری ایثارگران را جبران کرد؟ با چه میزان مسائل مادی می توان جبران  کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ۴۰ سال این مسیر را رفته ایم  و متاسفانه حاصل این روش موجب ایجاد ذهنیت غلط برای ایثارگران و ذهنیت نادرست جامعه نسبت به ایثارگران شده است.
معاون رییس جمهور اضافه کرد: اگر امروز برخی اقشار در جامعه، عزیزان مدافع حرم را متهم می کنند که با انگیزه مادی و امتیازگیری قدم در این مسیر گذاشته اند به این دلیل است که ما گفتمان جبران را جایگزین سپاس از ایثارگران جامعه کرده‌ایم.

قاضی زاده بیان کرد: مدام خبرنگاران همین شاخصه‌های مادی را ملاک ارائه خدمات به ایثارگران می دانند و از ما همین ها را می پرسند، البته وقتی مسوول هم می خواهد گزارش عملکرد در حوزه ایثار و شهادت بدهد همین آمار و خدمات مادی را بیان می کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با استناد به مطالعات و پژوهش های انجام شده در خصوص وضعیت مادی و اعتقادی جامعه ایثارگری گفت: به عنوان‌ یک فرد دانشگاهی عرض می کنم اشکال در رفتار ما با جامعه ایثارگری مساله کارکردی نیست بلکه رویکردی است، به عنوان مثال تغییر قوانین در این خصوص لازم و مفید است اما در نهایت باید رویکردها را تغییر داد.

قاضی زاده بیان داشت: مقایسه رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس با موضوع تکریم کهنه سربازان در کشورهای خارجی غلط است، چرا که معیارها و انگیزه ها برای این دو قشر  متفاوت است .
وی تصریح کرد: سنجیدن دستاوردهای انقلاب به متر و کیلومتر، به طور مثال بگوییم اینقدر جاده ساخته ایم و اینترنت به شهر  و روستا آورده ایم از همان غلط هایی است که تاکنون انجام شده است.

معاون رییس جمهور دستاورد اصلی انقلاب اسلامی را انسان‌سازی با معیارهای الهی عنوان کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی معجزه انقلاب اسلامی است، حاج قاسم که هم‌ مشکلات جامعه و مردم را دستگیر می کرد، مردم و مشکلات جامعه بود و در سیل و مشکلات اینچنینی حضور داشت، هم هماهنگی با سیاسیون در کشورهای منطقه را انجام  می داد و همزمان  مسوولیتهای جاری خود را به عهده داشت.
قاضی زاده خاطر نشان کرد: برای اصلاح کشور نیاز است جامعه الگوهایش تغییر کرده و اصلاح شود،جامعه باید الگوهای عملی و حسنه داشته باشد.
وی گفت: اگر بخواهیم حوزه ایثار و شهادت را به نسل حاضر معرفی کنیم باید الگوهای آن را به عنوان مرجع جامعه معرفی کنیم. 

ربیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به نخبگان ایثارگری در این نشست بیان کرد: خداوند در برابر هر نعمتی که عطا کرده تکلیفی نیز قرار داده است، لذا ادای تکلیف فردی یا جمعی شما ابتدا باید از خانواده و نزدیکانتان شروع شود، یعنی وظیفه اولیه شبکه نخبگان شاهد و ایثارگر کشور باید ابتدا رسیدگی به جامعه ایثارگری باشد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران مشهد سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی نخبگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران مشهد سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران مشهد سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نخبگان بنیاد شهید قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور با حضور در منزل سه خانواده شهید در قائم شهر ازفداکاری‌ها و استقامت و بردباری خاندان شهدا تجلیل کردند.

قاضی زاده هاشمی در این دیدار‌ها ضمن ابلاغ پیام رئیس جمهور به خانواده شهدا از نزدیک با مسائل و مشکلات و متقابلا از نظرات و دیدگاه‌ها و توصیه‌های خانواده‌های معظم شهدا به مسئولان و خادمان ملت آشنا شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حضور و دیدار مدیران ستادی بنیاد شهید به استان‌ها برای رسیدگی و نظارت بر عملکرد این نهاد در استان‌ها و برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر به جامعه ایثارگران را از اهداف سفر ادواری خود و هئیت همراه به استان‌ها و شهرستان‌های کشور عنوان کرد.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده سه شهید بزرگوار، برادران سعید، سعادت و سیامک طبری و شهیدان غلامرضا وغلامعلی معلمی و شهیدعلیرضا بزرگی دیدار کردند.

در این دیدار‌ها خانواده معظم شهدا نیز با آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه مسئولان به آرمان‌ها و تداوم راه شهدا در حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام و ارائه خدمات بی منت بیشتر به مردم تاکید کرد.

آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر پدر شهیدان معلمی نیز در این دیدار از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواست علاوه برضرورت توجه وخدمت رسانی به جامعه ایثارگران، اهتمام جدی به مسائل فرهنگی و ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق