Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجلیل میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: بر حسب سرشماری، جمعیت تفت ۵۰ هزار نفر است در حالی که جمعیت در تردد این شهرستان روزانه ۱۲۰ هزار نفر است زیرا بیشترین روستاهای استان یزد در تفت است و بخش قابل توجهی از مردم شهر یزد از امکانات این شهرستان استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تفت و بخش نیر ساختمان نیمه کاره دادگستری و دادستانی رها شده ضمن اینکه پزشکی قانونی نیز ساختمان ندارد که این موارد نیازمند رسیدگی است.

میرمحمدی همچنین خواستار اعتبار ویژه برای کاداستر شهرستان تفت شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در مورد احداث پاسگاه علی آباد نیز اظهار داشت: برخی دهستانهای این منطقه برای افزایش امنیت و کاهش سرقت نیاز به پاسگاه دارند.

وی ادامه داد: در میبد ۴۰ سال است که مشکل تعیین مرز دو شهرستان میبد و ارکان را داریم که انتظار داریم دستگاه قضایی به این موضوع ورود و مسئله را حل کند.

میرمحمدی افزود: مردم در این محدوده اختلافی، نمی توانند کاری انجام دهند و حتی خرید و فروش زمین و ملک متوقف شده است.

وی تعامل بین مجلس و قوه قضاییه را بسیار خوب و کمک کننده دانست و گفت: دستگاه قضا این موضوع را به شکل جدی تر مدنظر قرار دهد.

برخی ظابطان قضایی قوانین پیچیده را برای مردم پیچیده‌تر می‌کنند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این جلسه ضمن قدردانی از امضای تفاهمنامه میان مجلس و قوه قضاییه و ایجاد کارگروه ملی و استانی اظهار داشت: انتظار داریم تعامل و ارتباط در بحث آسیب شناسی قوانین و اصلاح آنها در این کارگروه ها و کمیسیون ها انجام شود.

محمدصالح جوکار در مورد انتقال زندان مرکزی یزد به محدوده خارج از شهر نیز گفت: امیدواریم دستگاه قضا هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کند.

وی در مورد زمین های موات نیز اظهار داشت: دستوراتی در این زمینه صادر شد اما دیوان عدالت در هیئت عمومی یک رای داد که از کار جلوگیری کرد و انتظار داریم رئیس قوه قضاییه راسا در این زمینه ورود کند زیرا اگر زمین در مناطق حاشیه به مردم واگذار شود، از فعالیت زمینخواران جلوگیری می شود.

جوکار با اشاره اینکه برخی قوانین کار مردم را گره می زند، افزود: قوانین پیچیده است اما برخی ضابطان قضایی نیز کار مردم را سخت تر می کنند.

وی عنوان کرد: در مورد پرونده های کثیر الشاکی اتفاقات خوبی در استان یزد افتاده و تقریبا مشکل هزار نفر که در یک پرونده شاکی بودند را حل کردند و به نظر می رسد هرچه اختیارات به استانها داده شود، این مشکلات سریعتر رفع می شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: با تعامل میان مجلس، دستگاه قضایی و اجرایی در استانها می توان بسیاری از این مشکلات را در کمترین زمان ممکن حل کرد.

جوکار تصریح کرد: گرفتاری های مردم بیشتر به دلیل این است که با حقوق خود آشنا نیستند و بهترین راه این است که قوانین را به مردم یاد بدهیم.

وی همچنین از کمبود قاضی در یزد خبر داد و گفت: اکنون در یزد ۴۶ قاضی خانم داریم که اینها فقط تا دادیاری می توانند ارتقا پیدا کنند در حالی که می توان از آنها در دادگاه های اطفال استفاده کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مورد قتل و آدم ربایی و سرقت های مسلحانه عنوان کرد: آیین دادرسی ما اکنون عادی است و نیاز به آیین دادرسی اضطراری داریم که اگر اینگونه شود، این جرائم کاهش می یابد.

کد خبر 5579162

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اداره كل دادگستري استان يزد محمدصالح جوكار سیدمحمد میرمحمدی هفته دولت بوشهر اربعین حسینی اربعین 1401 کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا گرگان قزوین افتتاح طرح عمرانی خراسان رضوی اردبیل گناوه مشهد نماینده مردم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه

 دانشجویان و استادان دانشگاه میبد با تجمع در این دانشگاه، خشونت نظامیان کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه استادان و دانشجویان حامی ملت مظلوم فلسطین و غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سرداده و خشم و انزجار خود را از این جنایت‌ها اعلام کردند.

آنان تأکید کردند کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، نه تنها در برابر کشتار مردم مظلوم در غزه سکوت کرده بلکه دانشگاهیانی که این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند، را قلع و قمع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • چادرملو اردکان در جمع هشت تیم پایانی جام حذفی
  • یک هشتم نهایی جام حذفی، صعود چادرملو در ضیافت پنالتی‌ها
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین