Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@10:37:16 GMT

دستگاه قضایی منتظر شکایت نباشد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۴۲۶۳

دستگاه قضایی منتظر شکایت نباشد

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در احادیث آمده است کسی که خداوند به او توجه فرماید، حل مشکلات مردم را به او می‌سپارد و اگر مشکلات را برای رضای خدا حل کند، نعمت حل مشکلات را به او عطا می‌کند.

او می‌گوید: برای جلوگیری از فساد، بهبود وضعیت حجاب و ارشاد یا جمع آوری مراکز فساد در جامعه برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته امام جمعه یزد حل این موارد نیازمند احیای امر به معروف و نهی از منکر است و دستگاه قضایی امروزه نمی‌تواند در دادگستری نشسته و منتظر شکایت باشد بلکه باید در میدان حضور بیابد.

ناصری گفت: همه حرکت‌ها در نظام اسلامی بر مبنای شرع است و تنها بانیان این کار هم قضات هستند.

این موضوع در دیدار اقشار مختلف مردم استان با رییس قوه قضاییه مطرح شد.

او می‌گوید: تشکیلات قضایی در نهاد جمهوری اسلامی یک حرکت اساسی و بنیانی است و قضا باید در همه کار‌های اساسی حضور بیابد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: کم کاری‌ها در دستگاه‌ها و بسیاری از مشکلات جامعه به حرکت دستگاه قضا نیاز دارد و کارشناسان این دستگاه برای پیشگیری و حل مشکلاتی نظیر گرانفروشی، مالیات و کم کاری دستگاه‌ها وارد عمل شوند.

به گفته ناصری خودکفایی در تامین خوراک دام ضروری است و باید ظرف یک سال آینده حل شود و سود‌های زیاد واردکنندگان یکی از موانع در این راه است.

او گفت: سود کلان یکی از مهمترین عوامل تورم است و اگر دولت حدی برای سود واردکننده و تولیدکننده قرار دهد و جلوی سود‌های کلان را بگیرد، مشکل گرانی و تورم حل می‌شود و از سران سه قوه انتظار داریم نسبت به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه یزد گفت: وضعیت استان یزد در زمینه آب شرب بحرانی است و مشکل آب یزد به مساله حیاتی مبدل شده و باید فکری برای حل این بحران اندیشید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه یزد نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی

به گزارش خبرنگار مهر، علی محبوب پور، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم گردید.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام می‌باشد و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

محبوب پور، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 6098009

دیگر خبرها

  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشف ۳۷ دستگاه گاز صفحه‌ای قاچاق در لرستان