Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری رویدادهای نوآوری، می تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کمک کند تا بتوانند مناسب‌‌ترین راه‌ حل‌های فناورانه را برای غلبه بر مشکلات فناورانه خود بیابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ آن چه در این رویدادهای چالشی اتفاق می افتد، استعدادیابی و پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان است که هم کمک بسزایی به اشتغال آفرینی می‌کند و هم می‌تواند ابعاد مختلف تولید را گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس اندیشکده صنعت و فناوری به عنوان مجموعه‌ای دانش‌بنیان اقدام به برگزاری این نوع از رویدادها کرده که این کار به ایجاد بیش از 100 فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم منجر شده است.

این واحد فناور با برگزاری یان نوع از رویدادها بهترین راه حل را برای توسعه تولید و حل مشکلات شرکت های دانش بنیان کشف می‌کند رویداد نوآوری یک رقابت با هدف توسعه راه‌ حل‌هایی برای حل مشکلات بنگاه‌ های صنعتی یا تولید محصولات نوآورانه است.

در رویداد نوآوری، شرکت ‌ها می ‌توانند مناسب ‌ترین راه‌ حل‌های فناورانه را برای غلبه بر مشکلات فناورانه خود بیابند. در این نوع مسابقات راه ‌حل‌های فناورانه شامل طراحی مفهومی یا نمونه اولیه می شود. بنابراین چالش ‌ها بسته به شرایط می‌توانند در یک یا دو مرحله‌ برگزار شوند که مرحله اول شامل طرح‌ های مفهومی می شود و مرحله دوم نمونه‌های اولیه را توسعه می دهند.

شرکت ها با ایجاد واحدی به نام مرکز تحقیق و توسعه در شرکت های صنعتی و بزرگ روزانه هزینه‌ های قابل توجهی را صرف تحقیق و توسعه یا مهندسی معکوس برای غلبه بر مشکلات فنی می کنند به شکلی که قیمت تمام ‌شده تحقیق و توسعه در شرکت ‌ها بسیار زیاد است و از این رو به هیچ وجه با هزینه‌های برگزاری چالش نوآوری قابل مقایسه نیست. برگزاری چالش نسبت به آزمایشاتی که واحدهای تحقیق و توسعه انجام می دهند، به مراتب ریسک کمتری دارد و می تواند برای شرکت های نتایج ملموس بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رقابت طراحی شناسایی نوآوری استعدادیابی فرصت شغلی چالش ها رویدادها توانمندی ها شرکت های دانش بنیان آزمایشات اندیشکده اشتغال آفرینی مشکلات فناورانه بنگاه های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی