Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز پنج شنبه در سفر به کاشان دو پروژه راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری و یک پایگاه اورژانس را در دانشگاه افتتاح کرد.

کوروش ساکی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به احداث مرکز رشد و نوآوری دانشگاه در زمینی به مساحت 500 متر مربع اظهار کرد: برای بهره‌برداری از این مرکز حدود 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: 11 واحد فناور در این مرکز فعال شده است که 6 واحد جدید در سال 1400 استقرار یافته و 4 واحد با رسیدن به محصول و تجاری‌سازی آنها از این مرکز خارج شده‌اند.

 ساکی ادامه داد: این واحدها در زمینه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، صنایع غذایی، تولید محتوای الکترونیکی، محصولات بیولوژیک، هوش مصنوعی و سلامت دیجیتال و داروهای گیاهی فعالیت دارند.

افتتاح پایگاه اورژانس شماره دو کاشان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص افتتاح پایگاه اورژانس گفت: این پایگاه در زمینی متعلق به دانشگاه به متراژ حدود  ۲۰۰ مترمربع با مشارکت خیر سلامت حاج محمد پیروزان راه اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۲۰ میلیارد ریال برای احداث این پایگاه هزینه شده است که ۱۵ میلیارد ریال آن توسط خیر و مابقی توسط دانشگاه تامین شده است.

ساکی با بیان اینکه در این پایگاه علاوه بر حضور ۲۴ ساعته یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس نیز استقرار خواهد داشت، گفت: از فضای اختصاصی در نظرگرفته شده در آن به عنوان پایگاه آموزشی برای پرسنل فوریت‌ها و مردم استفاده می‌شود.

سوانح ترافیکی بزرگترین معضل حوزه سلامت کشور

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: حوادث به خصوص سوانح ترافیکی یکی از بزرگترین معضلات حوزه سلامت کشور است که نشان می‌دهد باید راه‌اندازی مراکز بیشتری با ارائه خدمات فوریتی به مصدومین در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت  ۲۸ پایگاه شهری و جاده‌ای در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، تصریح کرد: ۹ پایگاه شهری و ۱۳ پایگاه جاده‌ای در شهرستان کاشان و دو پایگاه شهری و ۴ پایگاه جاده‌ای در  شهرستان آران و بیدگل در حال ارائه مستمر به مردم شریف منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، با سفر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به کاشان علاوه بر افتتاح دو پروژه مرکز نوآوری و یک پایگاه اورژانس، تجدید میثاق با شهدای گمنام، برگزار نشست‌های با اعضای هیات علمی و هیات رئیسه دانشگاه، کلنگ‌زنی مرکز اطلاع رسانی و راه اندازی آزمایشگاه مهندسی ژنتیک و سنجش پروتئین نیز انجام شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اورژانس مرکز رشد و نوآوری تجدید میثاق با شهدا دانشگاه علوم پزشکی پایگاه اورژانس راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعلام کرد: این حادثه در ساعت ۰۳:۲۵ بامداد امروز (جمعه) رخ داد و بلافاصله پس از اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور، آمبولانس پایگاه ۱ شهری به صحنه حادثه اعزام شد.   سید حمید حسینی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه دو نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم به علت شدت جراحات وارده، قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.   وی افزود: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه انجام و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.   مدیر مرکز حوادث دانشگاه بر ضرورت رعایت اصول ایمنی و بررسی استاندارد‌های لازم در خصوص وسایل گازسوز و پرهیز از انجام اقدامات غیر اصولی و غیر استاندارد تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم