Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت صبح امروز، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با حضور رئیس دانشگاه و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مجموعه دانشگاه از فعالیت شرکت های دانش بنیان برای تولید محصولات سلامت محور و تجاری سازی آن حمایت می کند گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای دانش شرکت‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی محصولات آن، بستر رشد اقتصادی و خودکفایی کشور را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید وحید حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است، اظهار کرد: فراهم سازی بسترها و زیرساخت‌های رشد دانش بنیان‌ها و حمایت از تولید داخلی، در دستور کار جدی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

 مسئول ارشد حوزه سلامت فارس ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان نیز می توانند با شناسایی نیازهای ضروری جامعه و استفاده کاربردی و موثرتر از تخصص و مهارت خود، در رسیدن کشور به اقتصاد دانش بنیان و خودکفایی مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: نشست‌های منظم و مستمر ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، نشان از اهمیت و نقش ارزشمند شرکت های دانش بنیان در آینده کشور و استان دارد، بنابراین ضرورت دارد سازمان ها و ادارات مرتبط نیز برای تسریع در رفع دغدغه های شرکت های دانش بنیان در گشایش مسیر های توسعه اقتصاد ملی مشارکت بیشتری داشته باشند.

در نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، یکی از پژوهشگران دانشکده پزشکی شیراز در زمینه تولید محصول سلامت محور توضیحاتی ارایه داد که با برای قرار گرفتن در مسیر تولید دانش بنیان، از سوی مسئولان دانشگاه راهنمایی های لازم انجام شد.

همچنین مدیران ارشد دانشگاه در این نشست به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون ارتقای فعالیت ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی پرداختند.

 

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت های دانش بنیان حمایت از حوزه سلامت تولیدات ملی اشتغال آفرینی شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تولید دانش بنیان دانش بنیان پزشکی شیراز حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز