Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:54:56 GMT

مدیریت بحران استان تهران نسبت به کاهش کیفیت هوا هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۵۳۳۶

مدیریت بحران استان تهران نسبت به کاهش کیفیت هوا هشدار داد

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش برخی آلاینده‌های جوی در نواحی پرتردد شهری در ساعات عصر تا بامداد روز بعد طی دو روز آینده نسبت کاهش کیفیت هوا هشدار داد و اظهار داشت: افزایش آلاینده اوزون از این جهت مورد اهمیت است که افزایش غلظت آن با کاهش افق دید همراه نیست و ممکن است در عین حال که یک شهروند آسمان آبی را می‌بیند، تحت تأثیر غلظت بالای آن قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی مهر با بیان اینکه گاز اوزون یک اکسیدکننده قوی و آلاینده‌ای خطرناک است گفت: وظیفه مدیریت بحران با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی در خصوص افزایش این آلاینده این است که شهروندان را نسبت به این موضوع مطلع ساخته و در این مورد هشدارهایی را منتشر کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: زمانی که گاز اوزون افزایش می‌یابد با توجه به بروز عوارضی بر سلامتی انسان به ویژه مبتلایان به بیماری‌های ریوی، کودکان، سالمندان و افرادی که در خارج از منزل فعال هستند، به شهروندان توصیه می‌شود در صورت عدم ضرورت از منزل خارج نشوند به خصوص کودکان که در مواجهه با این گاز در معرض بیشترین خطر هستند زیرا ریه‌های آن‌ها هنوز در حال رشد و احتمال بروز آسم در کودکان بیشتر از بزرگسالان می‌باشد.

وی در ادامه در خصوص وزش باد در جنوب و غرب و ارتفاعات استان تهران نیز هشدار داد و عنوان داشت: طبق اعلام هواشناسی از شنبه ۱۲ شهریور تا دوشنبه ۱۴ شهریور ماه برای این مناطق افزایش سرعت باد پیش بینی شده است.

کد خبر 5579209

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران استانداری تهران مدیریت بحران کیفیت هوای تهران هفته دولت بوشهر اربعین حسینی اربعین 1401 کرمانشاه ویروس کرونا گرگان آمار کرونا قزوین افتتاح طرح عمرانی خراسان رضوی اردبیل گناوه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟