Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم‌گفت: بیش از ۴۰ درصد از داوطلبان کنکور امسال انتخاب رشته نکرده اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور بر موضوع حضوری شدن تمام مقاطع در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: هیچ دوره و برنامه‌ای برای مجازی بودن دانشگاه‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از داوطلبان کنکور امسال انتخاب رشته نکرده‌اند، گفت: ما در طرح تحول آموزشی دنبال نظام جامع آموزشی هستیم رئیس جمهور هم بر این نظام تاکید دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشجویان ما انتظار دارند که آموزش خوبی داشته باشند، گفت: دانشجوها باید در شرایطی قرار گیرند که آینده شغلی آنها تضمین شود.

وی با تاکید بر اینکه باید سعی در آرامش بخشی داشته باشیم و تحول ایجاد کنیم، گفت: ارزیابی دانشگاه‌ها براساس طرح تحول صورت می‌پذیرد و دانشگاه‌ها باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

عموعابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: استاد محوری، نظام جامع آموزش، برنامه محوری به جای گروه محوری، توجه به رشته‌های بین رشته‌ای، مأموریت گرایی، کارشناسی ارشد و دکترای پیوسته برای نخبگان و بورس صنعت آور از اقدامات اصلی است.

عموعابدینی با بیان اینکه یکپارچه سازی آموزش در برنامه تحول در دست بررسی است، گفت: دروس باید حرفه‌ای و نظری شوند و برنامه جدیدی در این زمینه در حال بررسی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم کنکور سراسری نظام جامع آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ خبر داد.

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ بیش از ۸۹ هزار داوطلب انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند و این آمار شامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۵۱ هزار۶۴۳داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

کریمیان در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهریور ماه اعلام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟