Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:49:24 GMT

نهال گردو ژنوتیپ رویال۷ طلایی به رنگ سبز

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۵۵۷۱

نهال گردو ژنوتیپ رویال۷ طلایی به رنگ سبز

گردو ژنوتیپ رویال از بهترین و سود آورترین گردوهای دنیا می باشد که صرفه ی اقتصادی دارد و مغز آن دارای خواص بی نظیری می باشد، امروزه باغداران زیادی اقدام به کشت گردو ژنوتیپ رویال کرده اند با آگاهی کامل درمورد تیپ های مختلف آن می توانید بیشترین سود دهی را داشته باشید. گردو ژنوتیپ رویال آرزوی باغداران گردو را در مناطق کوهستانی براورده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنوتیپ رویال تیپ ۷یعنی تحولی عظیم در باغداری گردو. آنچه از درخت گردو انتظار دارید را عملا در گردو ژنوتیپ رویال تیپ۷ تجربه کنید.

گردو ژنوتیپ چیست؟

یکی از بهترین گردوهای ژنوتیپ، ژنوتیپ تیپ ۷ می باشد که بطور طبیعی اصلاح نژاد شده است و طی سال های اخیر مورد توجه باغداران قرار گرفته.

گردو ژنوتیپ رویال ۷ با توجه به دیرگل بودن مناسب مناطق سردسیر و نیمه سردسیر می باشد و بعد از ۴ سال به باردهی اقتصادی  و سوددهی می رسد.

شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش گردو ژنوتیپ رویال  ۷ :

 این گردو ۱۵۰ الی ۴۰۰ ساعت نیاز سرمایی  دارد. به همین دلیل توصیه می شود در مناطق نیمه سردسیر و سردسیر کوهستانی کشت شود البته ناگفته نماند برای مناطق سردسیر گردوهای زیادی از جمله نهال گردو، فرنور _ اسراییلی _ کانادایی و... پیشنهاد می شود.

اما گردو ژنوتیپ رویال ۷ نه تنها خیلی دیرگل تر از این ارقام بلکه خیلی دیر گل تر از تیپ‌های دیگر مثل  تیپ، ۸، ۲۱، ۳۰و۹ می‌باشد. پس می‌توان با قاطعیت تمام گفت که  می‌توانید گردو ژنوتیپ رویال ۷ را در منطق سردسیر و کوهستانی کشت کنید و از آن درآمد اقتصادی داشت.

جالب است بدانید که امروزه گردو ژنوتیپ رویال ۷ به دو صورت بذری و پیوندی در بازار عرضه می شود. بذری به این معناست که بذر آن کشت شده و تنها تفاوتی که با گردو پیوندی دارد این است که محصول گردو ژنونیپ ۷ بذری یکدست نمی شود. اما گردو پیوندی ژنوتیپ از این لحاظ نسبت به گردو بذری برتر است در مقابل مقاومت گردو ژنوتیپ بذری در مقابل سرما دو برابر گردو ژنوتیپ پیوندی می باشد.

خصوصیات ظاهری گردو ژنوتیپ رویال ۷: نهال گردو ژنوتیپ جز درختان پاکوتاه می باشد، پوست ان کاغذی است و به راحتی از مغز جدا می شود. مغز گردو ژنوتیپ رویال ۷ کاملا سفید، توپر و دارای درصدچربی بالایی می باشد و ۶۰ درصد از وزن گردو را به خود اختصاص داده است. گردو ژنوتیپ رویال  ۷ پوستی صاف دارد و میوه ی آن تا حدودی حالت کشیده مانند دارد از سال اول باردهی دارد و باردهی ان اپومیکسی می باشد سایز میوه ان کاملا درشت می باشد(۱۶ تا۱۹ گرم) گردو ژنوتیپ رویال ۷ از چه سالی شروع به بار دهی میکند؟

باردهی گردو ژنوتیپ رویال ۷ از سال اول می باشد و هر ساله این باردهی افزایش می یابد و از سال چهارم تجاری می شود.

گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ بطور میانگین در هکتار ۸ الی ۱۰ تن بار می دهد به این صورت که باردهی گردو ژنوتیپ رویال ۷ از سال چهارم ۱۵ الی ۲۰ کیلوگرم خشک و در سال بعد این تناژ دهی به ۵۰ الی ۷۰ کیلو افزایش می یابد این باردهی دو برابر ارقام خارجی یعنی چندلر و فرنور می باشد و هیچکدام از ارقام خارجی این باردهی را ندارند و با توجه به درصد چربی و روغن بالای گردو ژنوتیپ قیمت میوه ی پوست کاغذی این درخت که در بازار حدود ۲۵۰۰۰۰هزار تومان می باشد شما سالانه به در آمد میلیاردی خواهید رسید و در واقع می توان گفت در عرض ۴ سال تمامی هزینه هایی که بر ای احداث باغ گردو ژنوتیپ رویال متحمل شده اید، به جیبتان باز می گردد.

عمر اقتصادی درخت گردو ژنوتیپ رویال ۷  و عوامل موثر بر آن:

همانطور که گفتیم گردو ژنوتیپ رویال ۷ جز ارقام پاکوتاه محسوب می شود و ارتفاع چندانی نمی گیرد. در واقع می توان گفت تاج سر آن گسترده می شود و باردهی جانبی دارد. و این امر سبب شد گردو ژنوتیپ رویال عمری ما بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ سال داشته باشد.   توجه داشته باشید که درختان پاکوتاه باردهی خیلی بهتر و بیشتری نسبت به درختان بلند قد و بومی دارند.

پس می توان نتیجه گرفت پاکوتاه بودن گردو  ژنوتیپ رویال تیپ ۷ باعث شده پر محصول باشد و جز ارقام اقتصادی محسوب شود.

البته نباید فراموش کنیم که عواملی از جمله : هرس، کودهی، آبیاری و سم پاشی به موقع نیز از جمله عواملی است که به عمر درخت گردو ژنوتیپ رویال ۷ تاثیر گذار است.

فصل مناسب کشت اصولی نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷:

مهم ترین پارامتری که در زمان کاشت نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷ باید مورد توجه قرار بگیرد رعایت فاصله مناسب بین دو نهال می باشد  .

رعایت فاصله بین نهال ها گردو ژنوتیپ رویال ۷ اهمیت ویژه ای دارد زیرا ژنوتیپ گسترده و پهن  می شود و عدم رعایت فاصله کاشت ممکن است در آینده مشکلاتی از جمله عدم ریشه دوانی و نوررسانی به شاخه ها برای این درخت به وجود بیاورد. بهترین فاصله ی کاشت برای ای رقم فاصله ۷*۶ می باشد توصیه می شود قبل از کاشت گردو ژنوتیپ رویال ۷ از کارشناسان مجرب رویال نهال مشاوره بگیرید و سپس اقدام به آماده کردن چاله ها نمایند.

شیوه درست  آبیاری نهال  گردو ژنوتیپ رویال ۷:

این گردو به حالت دیمی جواب نمی دهد و بسیاری از کشاورزان در این باور اشتباه به سر می برند که این نهال را می توانند به حالت دیم کشت کنند.

گردو ژنوتیپ رویال ۷ در هفته بطور میانگین به ۵۰ الی ۱۰۰ لیترآب نیاز دارد که نیاز آبی آن در سال های آتی نیز بیشتر می شود. آبیاری منظم گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ باعث خواهد شد محصول بهتر، بیشتر و پر بارتری داشته باشید. دقت کنید گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ به هیچ عنوان نباید با تنش آبی مواجه شود. ابیاری مرتب این گردو باعث افزایش عملکرد این گردو می شود توجه داشته باشید در مناطق سردسیر بهتر است از برج ۵ به بعد فواصل ابیاری رو زیاد و سپس قطع کنید ودر فصل پاییز به هیچ عنوان درخت گردو ژنوتیپ را ابیاری نکنید.

خاک مناسب برای کشت نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷ :

بهترین خاک برای کشت نهال گردو ژنونیپ رویال ۷ خاک شنی لومی می باشد و به هیچ عنوان خاک های رسی و سنگین برای کشت نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷  مناسب نمی باشد. خاک سبک با بستر نرم، مناسب ترین خاک برای ریشه زایی نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷ می‌باشد  و برای عملکرد بهتر ریشه نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷ ته چاله ها می توان از کود حیوانی پوسیده نیز استفاده کرد.

کود دهی نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷ :

یکی از مسائل مهم برای احداث باغ گردو ژنوتیپ رویال ۷ کود دهی این رقم می باشد به طوری که اگر خاک با کمبود عناصر مغذی مواجه باشد رشد آن متوقف شده و دارای برگ های کوچک، ضعیف و زرد خواهد بود و منجر به عدم باردهی و در نهایت باعث خشکیدگی درخت خواهد شد. توصیه می شود قبل از اقدام به کود دهی حتما آنالیز خاک انجام داده و با کارشناسان رویال نهال مشورت نمایید.

رقم گرد و ژنوتیپ رویال ۷ جز ارقام کاملا مقاوم به افات و بیماری هاست اما به این معنا نیست که ۱۰۰ درصد در مقابل بیماری ها مقاوم است.

اگر در موارد نادری به علت عدم رسیدگی و آبیاری نامناسب با بیماری در این نهال مواجه شدید از هر سمی استفاده نکنید که نه تنها کارساز نخواهد بود بلکه منجر به نابودی آن می شود حتی در این زمینه از کارشناسان رویال نهال مشاوره بگیرید.

هرس گردو ژنوتیپ رویال رویال ۷:

بزای اینکه بتوانید باغی پر از محصول داشته باشید حتما باید هرس فرم دهی و باردهی را روری گردو ژنوتیپ رویال ۷ انجام دهید هرس باردهی گردو ژنوتیپ رویال ۷ قبل از زمان باردهی و قبل از جوانه زدن درخت باید انجام بگیرد این هرس به منظور افزایش باردهی انجام می گیرد. (اواخراسفند ماه)

هرس فرم دهی یعنی حذف شاخ و برگ های اضافی به منظور رسیدن نور کافی به شاخه ها و بهتر شدن عمل فتوسنتز که این عمل معمولا در پاییز و بهار صورت می گیرد.

آیا گردو ژنوتیپ رویال ۷ نیاز به گرده افشان  دارد؟

گردو ژنوتیپ رویال ۷ جز ارقام خود سازگار می باشد  و مهم ترین مزیت و خصوصیات آن این است که گل های نر و ماده روی یک پایه تشکیل می شود و تمامی گردوها توپر می شوند، پس می توان نتیجه گرفت که جز بهترین گردوهای اقتصادی می باشد.

خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷ :

گردوی که در مورد آن صحبت کردیم به نام مهندس آرمین قاسمی اولین بار توسط شرکت رویال نهال کشت و تولید شده باغداران عزیز در صورتی که تمایل به احداث باغ گردو ژنوتیپ رویال دارید حتما این گردو را با نام گردو ژنوتیپ رویال۷  از شرکت رویال نهال آرمین قاسمی تهیه نمایید. رویال نهال بابت خریدی که شما عزیزان انجام می دهید فاکتور ثبتی تحویل شما خواهد داد و اصالت نهال های داده شده را تضمین خواهد کرد  و همچنین شرکت رویال نهال باغ مادری ژنوتیپ رویال ۷ را دارا می باشدو آماده استقبال بازدید شما عزیزان هست اول انتخاب کنید، تحقیق کنید، بازدید کنید بعد اقدام به خرید نهال کنید.

و در پایان کارشناسان و مشاوران این نهالستان همه روزه به صورت رایگان آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

برای پیش خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال می توانید با شماره های ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ و ۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰ تماس بگیرید. و یا در واتساپ با همین شماره ها با ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی: با پیش خرید نهال گردو ژنوتیپ از تخفیفات ویژه ی پیش خرید بهره مند شوید. پیش فروش این نهال به صورت عمده و حداقل ارسال ۵۰ اصله می باشد، ارسال نهال از طریق پایانه اتوبوس رانی در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه برای شما انجام می شود. این نهال گردو اولین بار در منطقه اذربایجان غربی شهرستان میاندواب توسط شرکت رویال نهال مهندس ارمین قاسمی ثبت گردیده و در عرصه تولید می باشد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها گردو بهترین نهال گردو ایرنا رپرتاژ آگهی خرید نهال گردو نهال گردو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردو بهترین نهال گردو ایرنا گردو بهترین نهال گردو ایرنا رپرتاژ آگهی خرید نهال گردو نهال گردو نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷ گردو ژنوتیپ رویال ۷ خرید نهال گردو داشته باشید درخت گردو جز ارقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به زبان انگلیسی آغاز و اظهار کرد:

"In the name of the only merciful Lord and preserver of the persecuted people. This is a short but heartfelt message from a former student activist and current member of the city parliament of Isfahan metropolis in Iran to freedom-loving students, defenders of humanity and exhausted of long and hard crimes against the oppressed children and women of Gaza.

We respect your right to protest and freedom of speech as the basic right for academic assemblies and we expect international associations to handle this intense suppression of your basic rights, as , silence in the face of the tragedy in the US universities means a great shame for any international assemblies.

We honor your humanity and nobleness and we are proud of your heroic and tall spirit. Know that we are attentively following your great effort and achievement and we will be aside you with all our strength until the goals is achieved.

Hoping for great days without war and contravention of the rights of nations, blessing humanity and the emergence of a worldwide revisionist and rescuer of the humanity next to Jesus Christ. "

«به نام یگانه پروردگار مهربان و حامی مظلومان

این پیامی است کوتاه اما از صمیم قلب از یک فعال دانشجویی سابق و عضو کنونی پارلمان شهری کلان‌شهر اصفهان در کشور ایران به دانشجویان آزادی‌خواه، مدافع انسانیت و خسته از جنایت‌های سخت و طولانی علیه کودکان و زنان مظلوم غزه…

ما حق اعتراض و آزادی بیان شما را حداقلی‌ترین حق برای محافل آکادمیک می‌دانیم و از مجامع بین‌المللی در برابر این سرکوب شدید شما در برابر حقوق اولیه انتظار رسیدگی داریم چون سکوت در برابر فاجعه در دانشگاه‌های ایالات متحده به معنای ننگ بزرگ برای همه نهادهای بین‌المللی است.

انسانیت و شرافت شما را می‌ستاییم و به روح قهرمان و بلند شما افتخار می‌کنیم. بدانید که با دقت پیگیر تلاش و دستاورد بزرگ شما هستیم و با همه وجود و توان تا حصول نتیجه در کنارتان خواهیم بود.

به امید روزهایی خوب بدون جنگ و تجاوز به حقوق ملت‌ها، تکریم انسانیت و ظهور مصلح جهانی و منجی بشریت در کنار حضرت عیسی بن مریم.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نطق خود گفت: ۹۹۷ روز از دوره خدمت شورای ششم گذشته و نصف همین میزان تا پایان دوره فرصت باقی است، بر خلاف برخی که عجولانه به استقبال پایان می‌روند، معتقدم در مهم‌ترین دوره از فعالیت شورای ششم هستیم که برای تصمیم‌ها و اقدامات مهم، فرصت، کافی به‌نظر می‌رسد.

صالحی افزود: اشراف بر مسائل، عبور از دوره لازم برای هماهنگی میان اعضا و شهرداری، فراهم‌شدن مسیرهای اجرایی بر اساس برنامه‌های راهبردی طراحی شده و تطبیق یافتن نیازها و اولویت‌ها جز ویژگی‌های این زمان است که باید آن را غنیمت شمرد و کمر همت را بیش از پیش بست.

وی یادآور شد: ۱۴۰۳، سال سرعت و سال طلایی به ثمر نشستن و چیدن میوه‌هایی است که در این سه سال چیده نشده است؛ سال جاری باید موعد رسیدن باشد و زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم با نصب روزشمار بر تعهدات به صورت علنی، برقراری منظم و جدی جلسات هفتگی کنترل پروژه، بتوانیم سال طلایی را با خدمت همکاران شهرداری با بهترین و والاترین دستاوردها که رضایت اللهی و مردم است به‌دست آوریم و شرمنده آن‌ها نباشیم.

کد خبر 748715

دیگر خبرها

  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • صعود سپاهان به یک‌چهارم بعد از سه سال
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • محسن محمدسیفی طلایی شد