Web Analytics Made Easy - Statcounter

قالیباف با تاکید بر ضرورت بررسی موضوع تجارت گفت: موضوع کالای همراه ملوان (ته لنجی)باید ضابطه مند شود به نحوی که مشخص باشد چه کسانی، با چه حجمی و در چند نوبت می توانند در این بخش فعالیت کنند.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در جریان نظارت ستادی خود از استان بوشهر در سفر به بندر امام حسن و بازدید از مجموعه نفت فلات قاره دردیدار با ائمه جمعه و فرمانداران این منطقه به همراه مجمع نمایندگان استان افزود: صحبت در خصوص موضوع ته لنجی به معنی صحبت درباره حداقل ۲۰ وانت بار است به همین دلیل باید تلاش شود زمینه ضابطه مند بودن این مساله فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مشخص است این عوامل باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مخارج زندگی آبرومندانه مردم را تامین و به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

قالیباف اظهار کرد: درخصوص این مسائل در تهران کارهایی صورت گرفته و وزارت کشور نیز به این موضوع ورود کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مردم این منطقه این اطمینان را دارد  که موضوع ته لنجی دنبال و ساماندهی می شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به صحبت نماینده لنج داران بوشهر با تاکید براینکه به طور حتم موضوع تجارت مورد بررسی قرار داده و حل و فصل می‌شود گفت: مشخص است این عوامل باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مخارج زندگی آبرومندانه مردم تامین و به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

قالیباف با تاکید بر رفع مشکلات مردم استان بوشهر گفت: معیشت مردم این منطقه باید با اولویت زندگی آنها در کنار ساحل تامین شود در همین راستا هم به موضوع اقتصاد لنج داران و هم نسبت به برطرف کردن کمبود مراکز درمانی در این استان باید اقدام کرد.

وی با اشاره به پایین بودن شاخص بهداشت و درمان استان بوشهر نسبت به سایر استانها افزود: باید شاخص بهداشت و درمان در استان بوشهر را هم در بخش بهداشت و هم در حوزه درمان با بالا بردن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات در دستور کار قرار داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند که ما در مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین خودمان از سال‌های گذشته به مسائل استان‌ها و شهرستان‌ها اشراف و توجه داریم، اما نکاتی که دغدغه ما بوده و امروز هم مطرح شد بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: زندگی مردم این منطقه با اولویت زندگی آنها در کنار ساحل باید تامین شود چه در بُعد شیلات و چه در بحث تجارت و مسائل صنعتی و گردشگری، همچنین بحث کشاورزی که استان بوشهر یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت مساله آب و خط ریلی در استان بوشهر افزود: موضوع آب شرب و توسعه خطوط ریلی از موارد مهمی است که در رشد استان تاثیرگذار است. البته تصمیمات دیگری در حوزه انرژی استان مطرح بوده که در اقتصاد کشور اثر دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه وقت و کارمان متمرکز ساماندهی و حل مسائل و مشکلاتی است که امروز مردم با آن مواجه هستند. امید می‌رود با تلاش، تدبیر، عقلانیت و کار جهادی بر این مشکلات فائق بیاییم.

نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:  توسعه و لایروبی بنادر از جمله موضوعاتی است که به اشتغال پایدار مردم کمک می کند .

عبدالکریم جمیری افزود:  مردم این منطقه علی رغم همه داشته‌ها با مشکلات جدی مواجه‌اند. لذا امیدواریم با حضور رئیس مجلسی که به نظام مسائل و اولویت دادن به مسائل و اتمام کارهای نیمه تمام فکر می‌کند، بسیاری از مشکلاتمان حل شود.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از موضوعات بسیار مهم استان است که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: هم اکنون ۱۷ درصد مردم این منطقه بیکار هستند و حل مشکلات مربوطه به ته لنجی‌ها کمک بسیاری به حل مشکلات معیشتی مردم می‌کند.

جمیری با اشاره به لزوم احداث سدهای شمال استان بوشهر جهت مهار آبهای سطحی، خاطرنشان کرد: توسعه و لایروبی بنادر از جمله موضوعاتی است که به اشتغال پایدار مردم کمک می کند.

ائمه جمعه نیز در این دیدار مشکلات مردم و معضلات مهم استان را از جمله وجود تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار، لزوم اشتغالزایی برای جوانان، مسئولیت اجتماعی شرکت های حوزه نفت و گاز، کنترل و مهار آبهای ورودی از سوی استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت راه‌های مواصلاتی، کمبود فضای های آموزشی و ورزشی، لزوم راه اندازی گمرک بندر امام حسن (ع)، اولویت بر جذب نیروهای بومی در تأسیسات مربوطه به شرکت‌های نفتی، لزوم ایمن‌سازی جاده ساحلی بوشهر، مشکلات مربوطه به مقوله مهم ته‌لنجی که تأثیر بسیاری بر زندگی مردم این منطقه دارد را مطرح کردند.

همچنین مسئولان محلی گلایه مند بودند از اینکه مردم استان بوشهر علی رغم منابع درآمدی بسیاری که در حوزه ذخایر معدنی، نفت و گاز، انرژی هسته‌ای، صید و صیادی وجود دارد به دلیل کمبود مراکز درمانی به ناچار باید به استان‌های مجاور مراجعه کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت بوشهر محمد باقر قالیباف ته لنجی مجلس شورای اسلامی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مجلس شورای اسلامی مردم این منطقه استان بوشهر رئیس مجلس ته لنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن روز شوراها، گفت: فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز شوراها را گرامی می‌دارم و قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شوراهای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه‌های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

شوراها باید مشارکت مردم در حل مشکلات را تسهیل کنند

وی افزود: شورا در ذات خود به معنای مخالفت با تصدی‌گری، دوری از نگاه بالا به پایین به جوامع محلی و پرهیز از انحصار و قدرت تصمیم‌گیری از یک نقطه است و امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تسهیل کنند.

قالیباف در ادامه با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس، گفت: مجلس یازدهم سرانجام طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده است و گام بلندی برای هزینه دار کردن فعالیت‌های سوداگرانه و دلالی برداشته است.

سوداگران و دلالان در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که مجلس مصوب کرده و این روزها در حال رفع اشکالات شورای نگهبان است، اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند و از عرضه آنها به بازار خودداری می‌کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود؛ جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علی‌رغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می‌کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آنان نبوده است.

قالیباف اظهار کرد: این قانون فقط حداکثر یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود که آنها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتکار حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می‌کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند.

وی افزود: وقتی یک مجموعه بانکی سه هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون‌ها دلار ارز می‌کند و منابع کشور را به قصد سوداهای شخصی کلان حبس می‌کند، باید از طریق مالیات، هزینه سوداگری و سفته بازی را چه فرد حقیقی باشد چه حقوقی پرداخت کند.

مالیات بر سفته‌بازی برای کند کردن تیغ سوداگران است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مالیات، مالیات بر سوداگری و سفته بازی است و برای ایجاد آرامش در بازار و کند کردن تیغ سوداگران است. این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی‌شود. در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه‌ای مطرح بود اما مجلسی شانه زیر بار مسؤولیت تصویب آن نداده بود.

وی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها این قانون مهم را همانطور که قبلاً در تابستان سال ۹۹ وعده داده بود، تصویب کرد. مجلس یازدهم این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای نگهبان و تصویب نهایی آن دنبال خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست