Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش افزوده بخش کشاورزی استان را ۲۴ درصد اعلام کرد.

سید عماد شاهرخی در جشنواره تخصصی زنبور عسل که در دلفان برگزار شد با بیان اینکه نگاه به بخش کشاورزی لرستان در دولت سیزدهم و وجود استاندار بومی ویژه است، گفت: به دستور استاندار لرستان و هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات تملک دارایی سازمان جهاد کشاورزی امسال ۶۰ درصد  افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارزش افزوده بخش کشاورزی لرستان در سال‌های گذشته ۹ درصد ولی در حال حاضر ۲۴ درصد است این در حالی بوده که میانگین ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور ۱۸ درصد است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: میانگین اشتغال در بخش کشاورزی کشوری ۱۹ ولی در لرستان این ۲۹ است و این امر نشان می‌دهد لرستان استانی با محوریت بخش کشاورزی است و نگاه ویژه مسئولان نشات گرفته از این موضوع است.

وی بیان کرد: در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی مصمم هستیم روحیه کار جهادی و به تعبیر مقام معظم رهبری  روحیه کار انقلابی و شبانه روزی را در راس کار انجام بدهیم.

شاهرخی گفت: در جریان سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی با تلاش‌های نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار و نمایندگان مجلس و همچنین با وحدت و همدلی بین مسئولان استان سقف اعتبارات بخش کشاورزی استان از ۸۵۵ میلیارد تومانی که قبلا مصوب شده بود به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده  به طور یقین بخشی از عقب ماندگی های سنوات گذشته بخش کشاورزی درایستگاه‌های پمپاژی که ۱۸ سال است زخمی شده و به بهره‌برداری نرسیدند، در ۹۰۰ کیلومتر کانال آبر سنتی، آبخیزداری و آبخوان‌داری جهشی در بخش کشاورزی استان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی لرستان مصمم به خدمت و توسعه بوده و در یکسال گذشته اقدامات جهادی و انقلابی را در دستور کار داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان جهاد کشاورزی لرستان استاندار لرستان سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی لرستان بخش کشاورزی ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس