Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش النهضه تونس پنجشنبه شب در بیانیه‌ای نسبت به اوضاع خطرناک اقتصادی، مالی و اجتماعی در این کشور و پیامدهای آن هشدار داد.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه جنبش النهضه تونس آمده است که دولت این کشور باید مسئولیت ناتوانی خود برای مقابله با نوسانات قیمت‌ها و کمبود مواد و کالاهای اساسی در بازار را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین نسبت به خطرناک بودن شرایط اقتصادی، اجتماعی و مالی و پیامدهای آن در ایجاد فشارهای روزافزون بر شهروندان در تمام سطوح زندگی هشدار داده شده است.

جنبش النهضه در پایان تاکید کرده است که به مبارزه خود در کنار سایر نیروها برای پایان دادن به بحران سیاسی، مقابله با حاکمیت فردی و بازگشت به دموکراسی به عنوان شروط اصلی ثبات و احیای اقتصاد فروپاشیده ادامه خواهد داد.

«قیس سعید» از ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) سال ۲۰۲۱ میلادی مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

مخالفان سعید، وی را به کودتا علیه دستاوردهای دموکراتیک قیام سال ۲۰۱۱ میلادی که به برکناری «زین العابدین بن علی» دیکتاتور (رئیس جمهور وقت) تونس منجر شد، متهم می‌کنند اما قیس سعید می‌گوید که اقداماتش قانونی و برای نجات تونس از بحران سیاسی طولانی مدت ضروری است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تونس ، قانون اساسی ، النهضه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تونس قانون اساسی النهضه جنبش النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم/ شکست قطعی است اگر...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سخنان کامران غضنفری درمورد پیشنهاد اعطای وام و خودرو و عضویت در کمیسیون دلخواه در قبال رای به فرد مشخص برای ریاست مجلس بسیار نگران‌کننده بود. اگر از همین ابتدا تطمیع جای شایسته‌سالاری را بگیرد مجلس دوازدهم قبل از شروع به کار محکوم به شکست خواهد بود که البته اینبار فرق میکند.»

او این مطلب را با هشتگ تحول منتشر کرده است.

27215


‏⁧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902090

دیگر خبرها

  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم/ شکست قطعی است اگر...
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها