Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس یک مطالعه جدید درباره روابط آلمان و اسرائیل که روز جمعه منتشر شد، اسرائیلی‌ها نسبت به آلمان دیدگاه مثبت‌تری نسبت به پالمانی ها نسبت به اسرائیل دارند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛این نظرسنجی توسط Bertelsmann Stiftung، یک بنیاد تحقیقاتی غیرانتفاعی آلمانی که برای تغییرات اجتماعی کار می‌کند، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نویسندگان آن نتیجه می‌گیرند که روابط آلمان و اسرائیل در حال حاضر به طور کلی در وضعیت مناسبی قرار دارد، اگرچه آنها به مشکلات مربوط به یادآوری هولوکاست و افزایش یهودی‌ستیزی در آلمان اشاره می‌کنند.

بیش از 1200 نفر از هر دو کشور در این مطالعه شرکت کردند، یافته‌های اصلی آن شامل این است که در حالی که 63 درصد از پاسخ‌دهندگان اسرائیلی گفتند که نظر خوبی نسبت به آلمان امروزی دارند - تنها 46 درصد از پاسخ‌دهندگان آلمانی همین را در مورد اسرائیل گفتند. بیش از یک سوم گفته اند که آنها نظر "نسبتا" یا "بسیار ضعیف" نسبت به کشور داشتند.

حدود 42 درصد از پاسخ دهندگان اسرائیلی گفتند که به آلمان رفته اند، در حالی که تنها 6 درصد از آلمانی های مورد بررسی به اسرائیل رفته اند.

در حالی که توافق گسترده‌ای در هر دو کشور وجود داشت که هولوکاست هنوز بر نگرش اسرائیلی‌ها نسبت به آلمانی‌ها تأثیر زیادی دارد، نویسندگان این مطالعه نتایج را به‌عنوان تأیید به اصطلاح «خستگی حافظه» در میان آلمانی‌ها تفسیر نکردند.

با این حال، 49 درصد از پاسخ دهندگان آلمانی با این جمله موافق بودند که باید بر گذشته خط کشید، در حالی که در میان اسرائیلی ها این تعداد فقط 14 درصد بود.

24 درصد از پاسخ دهندگان آلمانی گفتند که «کاملاً» یا «تا حدودی» با این جمله که یهودیان نفوذ بیش از حد در جهان دارند موافق هستند.

در یک نمایش جالب از احساسات پس از اینکه محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین اخیراً به دلیل بیان اینکه اسرائیل باعث «50 هولوکاست» شده است، مورد انتقاد قرار گرفت، حدود 36 درصد از پاسخ‌دهندگان آلمانی با این جمله موافق بودند که اصولاً رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها با رفتار نازی‌ها تفاوتی ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آلمان اسراییل نظر سنجی اسرائیلی ها آلمانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند خودروی دولتی بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل تصادف کرده است.

دریافت 664 KB منبع: فارس

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟ | پهباد هرمس ۴۵۰ و ۹۰۰ صهیونیست ها را بهتر بشناسیم | ویدئو
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • فیلم/ وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد