Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:41:22 GMT

یک و نیم برابر درآمد خانواده ها صرف مسکن می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۱۴۳۵۶

یک و نیم برابر درآمد خانواده ها صرف مسکن می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در آئین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران گفت: در طول تاریخ تمامی اقدامات توسعه بخشی در تهران از جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز شده است.

وی با اشاره به ساخت مسکن گفت: توجه به هزینه تأمین مسکن از اهمیت بسزایی برخوردار است و میانگین جهانی این عدد ۱۵ درصد است و در ایران مطابق آمار سال ۷۱ تا ۱۴۰۰ از ۳۳ تا ۶۰ درصد نوسان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شربیانی اظهار کرد: ۶۰ درصد هزینه زندگی هر خانوار باید صرف تهیه مسکن شود اما این آمار در کشور مطابقت ندارد و با توجه به آمار بیش از یک و نیم برابر درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قیمت مسکن و بازار عرضه و تقاضا گفت: اثر موئلفه های اقتصاد بر مسکن منجر به تبدیل مسکن به الگویی مجلل شده است.

شربیانی به اشاره به ساخت مسکن در تهران گفت‌: مدیریت شهری مطابق با قانون به بحث ساخت مسکن وارد شده است و با تشکیل قرارگاه مسکن این اقدام ملی را تسهیل بخشیده است.

وی درباره نفرآباد گفت: ۳۰ سال واماندگی منجر به ایجاد شرایط زشت و نامتناسب در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی شده بود، نفر آباد یکی از هویت‌های تهران است و بر همین اساس اولین مصوبه ما در شورای شهر تأمین منابع برای نفر آباد بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مشارکت دادن مردم در اداره امور یکی از مهمترین شعارهای مدیریت شهری تهران است و درباره نفر آباد نیز از مشارکت مردم کمک گرفتیم و هم اکنون طرح این محله از کمیسیون ماده ۵ خارج شده است.

شربیانی با اشاره به پارکینگ طبقاتی استان عبدالعظیم حسنی گفت: انتظار ما این است بحث کلنگ زنی و احداث این پارکینگ سریع‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم در بستر تفاهم نامه‌ای نیز از طرفیت استان برای ساخت مسکن در شهر ری بهره ببریم.

کد خبر 5580098 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران مسکن شهرداری تهران اربعین 1401 اربعین حسینی شورای شهر تهران مترو بهزیستی غلامحسین محسنی اژه ای پلیس راهور سازمان محیط زیست مرز مهران دادستانی تهران علی صالحی بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته امداد امام خمینی شورای شهر ساخت مسکن شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که برای ۳ هزار و ۳۲۸ متقاضی تخصیص زمین انجام شده است.

وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های آذربایجان‌غربی، افزود: ۱۱ هزار و ۱۳۹ قطعه زمین در ۱۴۱ روستا برای اجرای این طرح تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۷۶۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های استان وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر بیان کرد: ۷۴۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر‌ها تامین شده و حدود ۷۰۰ هکتار نیز در صورت تامین، واگذار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • ممانعت از حضور عضو شورای‌شهر در منطقه ۱۷/ شربیانی: این اتفاق رسوایی تاریخی است
  • در هیچ کشوری مانند ایران رهن و اجاره گرفته نمی‌شود
  • ببینید | دفاع بذرپاش از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن رئیسی!
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند