Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمنان اسلام سعی داشتند حرم‌های حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) را که پایگاه‌های تبلیغ اسلام و آگاهی‌بخشی به مردم جهان بودند، تخریب کنند، اما مدافعان حرم از ایران و سایر ممالک اسلامی با ایثار و ازخودگذشتگی مانع تخریب این حرم‌های مطهر شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، در گردهمایی دختران حسینی با عنوان «همسفر با رقیه (س)» که با حضور جمعی از دختران شهدا در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مکتب حسین (ع) یک دختر سه ساله مبارز و نستوه، آرمان پدر را فریاد می‌زند و بعد از ۱۴۰۰ سال به گوش می‌رسد که این از برکت کربلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به همسران شهدا گفت: من قدردان زحمات شما برای فرزندان‌تان به ویژه دختران شهدا هستم چون علاوه بر مادر بودن، نقش پدر بودن را نیز ایفا می‌کنید و در جهاد همسر شهیدتان سهیم هستید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: واقعه عاشورا، از زمان هجرت از مدینه تا زمان شهادت امام حسین (ع) به روایتی کمتر از یک سال به طول انجامید، اما حرکت عظیمی که حضرت زینب (س) و زنان حرم انجام دادند، در طول تاریخ بود و نگذاشتند پرچم امام حسین (ع) بر زمین بماند.

این مقام مسئول ادامه داد: حضرت زینب (س) و زنان قیام از هر موقعیتی جهت انتقال پیام امام حسین (ع) و شهدای کربلا به جامعه استفاده می‌کردند؛ بر همین اساس عظمت کار زنان قیام به اندازه شهادت و جان‌نثاری اصحاب سیدالشهدا (ع) است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برافراشته ماندن پرچم امام حسین (ع) در جهان به عظمت خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است.

وی یادآور شد: حرم‌های حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) به‌عنوان پایگاه‌های تبلیغ اسلام و آگاهی‌بخشی به مردم جهان، خار چشم دشمنان اسلام بود، از این رو سعی در تخریب آن‌ها داشتند، اما مدافعان حرم از ایران و سایر ممالک اسلامی که جمعی از آن‌ها به خیل شهدا پیوستند با ایثار و ازخودگذشتگی مانع تخریب این حرم‌های مطهر شدند.

تجلیل از دختران شهدا و مرثیه‌سرایی ذاکرین اهل‌بیت (ع) پایان‌بخش این مراسم بود.

کد خبر 601938

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدای مدافع حرم حضرت زینب س حضرت رقيه س همسران شهداي مدافع حرم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حضرت زینب امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود

یادواره شهدای فردو روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۹ با روایتگری غلامرضا ابوطالبی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار می‌شود.

هر ساله در این یادواره شهدای یکی از مسئولان ملی به ایراد سخن می‌پردازد که سخنران اصلی امسال محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور خواهد بود.

روستای فردو که بیش از ۱۲۵ شهید را در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس و دفاع از حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، از روستا‌های شهیدپرور مطرح قم و کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • اعزام رزمندگان گردان امام سجاد به سرزمین نور
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد