Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید مهدی فرحی در همایش مدیران کل پدافند غیر عامل استان‌های سراسر کشور، گفت: سرعت تغییرات فناورانه و پیشرفت فناوری‌ها در دنیا یکی از کلان روندهای اصلی محاسبات راهبردی است و لازم است همه بخش‌های دفاعی متناسب با این سرعت و با در نظر داشتن اولویت‌های دفاعی مسیر حرکت و عمل خود را ترسیم نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح برخی از تهدیدات فناورانه از ابعاد مختلف و بررسی آثار متفاوت آنها برای دفاع، لازمه موفقیت را نگاه تیزبینانه و هوشمندانه عنوان کرد و افزود: برای همگام سازی وزارت دفاع با پیشرفت‌های دنیا، از روش‌های ابتکاری و خلاقانه خوبی استفاده شده است و از طرفی در سطح ملی نیز همکاری‌های خوبی با بخش‌های ملی و کشوری و هم چنین با سازمان پدافند غیرعامل وجود دارد.

جانشین وزیر دفاع با تشریح راهبردهای وزارت دفاع در خصوص پدافند غیر عامل، اظهار کرد: در ساختار وزارت دفاع برای انجام این‌ماموریت تمهیداتی صورت گرفته است که در موضوعات مختلفی از جمله کمک به حادثه دیدگانِ سیل و زلزله و رخدادهای طبیعی همچون آتش سوزی جنگل‌ها و … منشأ اثرات فراوانی شده است.

سردار فرحی افزود: وزارت دفاع «قرارگاه پدافند غیر عامل» را تشکیل داده است تا مأموریت‌هایی از جمله شناسایی و رصد تهدیدات، فراهم آوری و هماهنگی زیر ساخت‌های سخت افزاری و پشتیبانی شبانه روزی نرم افزاری را متناسب با نوع تهدیدات و بروز مخاطرات، نه تنها غافلگیر نشده، بلکه در کمترین زمان، مناسب‌ترین اقدام را در راستای شناسایی و دفع و پاسخ به تهدیدات به کار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان تغییر شکل جنگ‌های سنتی به جنگ‌های ترکیبی و پیچیده، تصریح کرد: امروزه متناسب با قدرت کشورها، شکل نبردها نیز پیچیده‌تر شده و در واقع جنگ‌های ترکیبی (فیزیکی، پرتویی، زیستی، میکروبی، سایبری، شناختی) جایگزین جنگ‌های کلاسیک و سنتی شده‌اند.

جانشین وزیر دفاع اضافه کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی زیر ساخت‌های مقابله با انواع تهدیدات زیستی، پرتویی و شیمیایی، قادر است تهدیدات در این خصوص را شناسایی کند.

سردار فرحی تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با توسعه‌ی چهار مؤلفه‌ی فناوریِ سخت افزار، نرم افزار، مغز افزار و سازمان افزار، باید با قدرت پیش بینی نبردهای آینده و اکتساب آمادگی‌های لازم، تصمیم سازِ نبردهای احتمالی آینده باشد.

وی با بیان اینکه به طور کلی تلاش وزارت دفاع در حوزه پدافند غیر عامل بر دو اصل عدم غافلگیری و همچنین تأمین نیازمندی‌های تحقق این مهم در سطح نیروهای مسلح و کشوری است، تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۵۱ شهرِ کشور را به امکانات و تجهیزات مورد نیاز پدافند غیر عامل تجهیز کرده و آماده است هر نوع همکاری و هماهنگی با سازمان پدافند غیرعامل کشور را در راستای تقویت کشور در ابعاد مختلف به کار گیرد.

کد خبر 5580207 محمد مهاجرانی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران سازمان پدافند غیرعامل کشور وزارت دفاع صحن مجلس مجلس شورای اسلامی بانکداری اسلامی سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان بانک مرکزی کمیسیون اقتصادی جمهوری اسلامی ایران محمد مخبر ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عبدالرضا مصری هیئت دولت پدافند غیر عامل نیروهای مسلح وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت

به گزارش قدس آنلاین، رابرت دنیرو در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «از تحقیرکردن او خسته شده‌ام... او واقعا و حقیقتا یک آدم بیمار است.»
این بازیگر در پاسخ به پرسشی درخصوص تمایل او به بازی در نقش ترامپ، صریحا گفت که هرگز این کار را انجام نخواهد داد، زیرا رئیس‌جمهور سابق حتا یک «ویژگی مثبت» نیز ندارد.او سپس حامیان ترامپ را نشانه گرفت و گفت: «فکر نمی‌کنم آنها متوجه باشند که اگر او خدانکرده دوباره رئیس جمهور شود، چقدر خطرناک است. فکر می‌کنم آنها واقعا درک نمی‌کنند. از منظر تاریخی، در آلمان نازی این اتفاق در مورد هیتلر افتاد. او را جدی نمی‌گرفتند. شبیه دلقک‌هاست. مثل یک ابله رفتار می‌کند. [بنیتو] موسولینی همین‌طور.»

این بازیگر ٨٠ ساله چشم‌انداز خود از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را نیز ارائه داد. «بلبشویی فراتر از تصور ما به وقوع خواهد پیوست.»«مسئله درست و غلط است. این مرد یک هیولاست. فراتر از اشتباه است. تقریباً شبیه این است که می‌خواهد وحشتناک‌ترین کارهایی را که به ذهنش می‌رسد، انجام دهد... تا کفر ما را درآورد؟ نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم ولی خیلی ترسناک است.»دنیرو در پایان مستقیما ترامپ و هیتلر را کنار هم نشاند و گفت: «...وقتی بچه بودم می‌گفتم هیتلر یک کابوس است. [در آمریکا] هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اما اکنون ممکن به نظر می‌رسد.»

در طول چهارسال ریاست جمهوری ترامپ، سیاست‌ها و رفتارهای وی یکی از مواردی بود که در نطق‌های برندگان و مجریان جشنواره‌ها و مراسم‌های سینمایی معمولا مورد انتقاد قرار می‌گرفت.دنیرو یکی از هنرمندانی است که چندین مرتبه به ترامپ حمله کرده است. این هنرپیشه مطرح هالیوود در مصاحبه‌ای در دسامبر ۲٠۱٧ با روزنامه نیویورک تایمز او را فردی «بی‌مقدار و عوضی» خوانده بود. او هم‌چنین در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندیپندنت در سال ۲٠۱٩، گفته بود که ترامپ تنها به یک چیز اهمیت می‌دهد و آن این است که «رئیس» باشد و نسبت به خطرات انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور آمریکا هشدار داده بود.براساس آخرین نظرسنجی‌ها، بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات، فاصله بسیار کمی با ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه، دارد و حتی در برخی از این نظرپرسی‌ها از رقیب خود عقب‌تر است. سیاست‌های بایدن درخصوص جنگ اکراین و غزه و همچنین مسائل اقتصادی، نارضایتی‌های عمیقی در جامعه آمریکا پدید آورده و پایگاه اجتماعی مرد شماره یک کاخ سفید را متزلزل ساخته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز