Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@13:30:50 GMT

بیش از هزار مکان غیرمجاز در مازندران شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۱۵۸۶۴

بیش از هزار مکان غیرمجاز در مازندران شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران صبح امروز در جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری ویژه استان مازندران گفت: ۷۲ ساعت پس از سفر رئیس جمهور به مازندران برای شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز اقدام کردیم و یک هزار و ۱۷۹ مکان غیرمجاز شناسایی شد که ۵۰۹ مورد تعرض به جنگل، ۴۸۵ تعرض به منابع طبیعی و ۱۸۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بود که یک هزار و ۱۲۹ مورد در مالکیت اشخاص بود و ۴۱ مورد دولتی و ۹ مورد شرکت‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اقداماتی برای قلع و قمع بناهای غیرمجاز در استان انجام شد ولی به چرخه تولید کشاورزی برنگشتند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: ابزار لازم برای صیانت از زمین و منابع طبیعی وجود و منابع مالی و انسانی مورد نیاز وجود ندارد تا بتوان از زمین حفاظت کرد.

مسلمی اضافه کرد: قوانین و مقررات برای ساخت مسکن روستائیان باید تجدیدنظر شود تا مردم به روستاها برگردند و به تولید کشاورزی بپردازند.

وی با بیان اینکه زمین‌هایی که در اختیار دولت است و از انتفاع کشاورزی خارج شد باید تعیین تکلیف شده و به مردم واگذار شود تا فعالیت کشاورزی در آن رواج پیدا کند، گفت: کاداستر اراضی یک نیاز اصلی برای استان است ولی اراده‌ای برای اجرای آن وجود ندارد.

*ضرورت برخورد با سازمان‌های دولتی متصرف جنگل

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این جلسه ادامه داد: اگر به دنبال توجیه اقتصادی کشاورزی هستیم باید ارزش افزوده و بهره‌وری آن را بالا ببریم که با توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی امکانپذیر است.

وی افزود: برای حفظ زمین باید همه موارد توسعه نظیر کشاورزی، صنعت و گردشگری در کنار هم دیده شود.

زارعی اظهار کرد: سند نداشتن زمین‌های کشاورزی یکی از چالش‌های تغییر کاربری است که منجر به خارج شدن زمین از فعالیت کشاورزی می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بهره‌برداری از جنگل باید در دستور کار قرار گیرد تا مردم از منافع آن بهره‌مند شوند و از ابتدای کار باید با دولتی‌هایی که زمین را تصرف کردند برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ساخت مسکن روستائیان در طرح هادی روستا باید رفع شود و حل این مشکلات می‌تواند در کاهش تغییر کاربری‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/ ۸۶۰۳۵/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه کربلا مازندران سپاه کربلا اراضی ملی تغییر کاربری جنگل زارعی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی و برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در این شهرستان خبر داد.

محمد توحیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تشدید نظارت بر اماکن غیرمجاز ارائه دهنده خدمات طب سنتی و پیرو گزارش مردمی، یک باب منزل که در آن فردی بدون مجوزهای علمی و قانونی مبادرت به ارائه خدمات طب سنتی(حجامت و زالو درمانی) می‌کرد، شناسایی شد.

وی با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در شناسایی مراکز غیرمجاز درمانی و مداخله‌گر افزود: در پی دریافت گزارش شهروندی، کارشناسان اداره نظارت بر درمان این معاونت از منزل مذکور واقع در محدوده میدان آزادی بازدید و صحت موضوع گزارش شده را تأیید کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: مدیر و کارشناسان نظارت بر درمان در معیت نماینده حقوقی و نماینده بازرسی دانشگاه و نیروهای پلیس امنیت اخلاقی و انتظامی با حضور در منزل فوق، وسایل و ملزومات غیرمجاز موجود در محل را ضبط کرده و فرد مداخله‌گر برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ضمن قدردانی از دقت نظر شهروندانی که با مشاهده تخلفات حوزه درمان، موارد را گزارش می‌کنند، یادآور شد: گزارش‌های مردمی کمک شایانی در شناسایی متخلفین و پیشگیری از مداخلات درمانی خواهد بود، لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف درمانی با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد