Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خواستار تالیف کتاب از شیوه زندگی، صبر و تاب آوری خانواده‌های شهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ،حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان صبح امروز در مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم منطقه 9 مشهد بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی فرهنگ مقاومت از سوی خانواده های معزز شهدا تاکید و اظهارداشت: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار انقلاب الهی در عصر حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامی که هیچ‌گاه از قهرمان و اسوه از دیرباز تا کنون خالی نبوده است. قهرمانانی که در ترازهای مختلف درخشیدند و منشأ اثر شدند، پیشگام و پیشتاز در شناخت نیاز لحظه در دوران حیات خود بودند و تبدیل به چهره ای ماندگار در انقلاب اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: امروز شهدای مدافع حرم جدیدترین الگوها، اسوه‌ها و قهرمانان جامعه اسلامی کشور هستند و سخنی تازه برای نسل جدید کشور و حتی جهان دارند. 

نامگذاری ساختمان بیمه ملت به نام شهید مدافع حرم سردار مدافع حرم ابوالفضل علیجانی در سوریه به شهادت رسید از مجاهدت‌های خبرنگار شهید مدافع حرم در مشهد تجلیل شد

سبزیان تصریح کرد: در جهان امروز که فضای مجازی  تبدیل به تریبونی برای بیان نقطه نظرات به صورت شفاف و آزادانه شده است، این وظیفه خانواده معظم شهدا است که با زیبایی، ظرافت و لطافت آنچه را که متناسب این فضا در مورد شهدا و سبک زندگی آنان است، معرفی کنند. 

وی افزود: شهدای مدافع حرم، قهرمانانی در دسترس و واقعی هستند که باید با معرفی مناسب آنان در مقابله  با قهرمانان وهمی و خیالی هالیوودی برخیزیم. این شهیدان از نسلی هستند که انقلاب و دوران دفاع مقدس را ندیدند اما راه، فرهنگ و منطق امام راحل(ره) را در پیش گرفتند و به دفاع از اسلام پرداختند. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با ذکر نام شهیدان مدافع حرم همچون حسین محرابی، مصطفی عارفی، امیر قبادی، محمد اسدی و جواد جهانی اظهارکرد: اینها افرادی بودند که به یک ستاره درخشان تبدیل شده اند. زندگی آنان می‌تواند چراغ راهی برای نسل دهه 80 و 90 جامعه باشد. 

سبزیان گفت: جامعه امروز تشنه خواندن این آثار ارزشمند و نوع نگاه شما و شهیدان به زندگی و مشکلات هستند و وظیفه خانواده معظم شهدا سنگین تر خواهد بود چرا که باید صبر، تاب آوری و استقامت را به جهانیان معرفی و منتقل کنند لذا اطلاع رسانی و آگاه سازی وظیفه ما و شما است، همانگونه که حضرت زینب(س)  واقعه کربلا را در راستای حق خواهی اسلامی رسانه ای کرده و این مهم را بنیاد نهادند اگر ما ادامه دهنده این مسیر نباشیم بی شک پرچم ایثار و شهادت در احتزاز باقی نخواهد ماند. 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند»، ابراز کرد: این کشور و مردم به شما مدیون هستند، سر تواضع فرود می آوریم و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عمل به منطق و آئین آنها نهایت تلاش خود را می نمائیم. شما در واقع صاحبان اصلی سفره انقلاب هستید. 

در پایان خانواده معزز شهیدان حسین محرابی، مصطفی عارفی، امیر قبادی، محمد اسدی و جواد جهانی به بیان خاطرات و خوانش بخشی از وصیت نامه این عزیزان پرداختند. 

انتهای پیام/282/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده مرزبانی استان در دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی در خراسان جنوبی، گفت: از بزرگ‌ترین آرمان‌های شهدا، اعتلای ارزش‌های بلند اسلام و پاسداری از دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی است.
سردار شجاعی با بیان اینکه راه شهدا تا رسیدن به تا رسیدن به اهداف عالی نظام مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: شهدا و خانواده شهدا از ارزش‌های معنوی انقلاب اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.
شهید ستوانیکم حسن بادامکی از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی سراوان بود که ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • دیدار امیرحسین صادقی با خانواده شهید مدافع حرم
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد