Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:40:40 GMT

نشانه‌های سرایت سرطان روده به استخوان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۲۱۶۱۱

نشانه‌های سرایت سرطان روده به استخوان‌ها

سرطان روده یکی از بیماری‌های تقریبا نادر است اما گاهی می‌تواند بدون هیچ علائمی بروز کرده و حتی به استخوان‌های فرد سرایت کند. در ادامه به چند نشانه شایع درباره سرایت سرطان روده به استخوان‌ها پرداخته شده است؛ 

خطر سرطان پیشرفته روده چیست؟

سرطان روده سومین سرطان تشخیص داده شده در جهان است. بیش از ۱.۹ میلیون مورد جدید سرطان روده در سال ۲۰۲۰ گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست مانند هر سرطان دیگری، سرطان روده زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های پوشاننده روده بزرگ یا کولون یا رکتوم به طور غیر طبیعی و خارج از کنترل رشد کنند، به همین دلیل است در جایی که سرطان شروع می‌شود، گاهی اوقات سرطان کولون یا رکتوم نامیده می‌شود.

آیا سرطان روده می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند؟

سرطان روده در صورتی که به موقع تشخیص داده نشده و درمان نشود، می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد. این احتمال وجود دارد که به سایر قسمت‌های بدن از جمله کبد، ریه‌ها، مغز، صفاق (پوشش حفره شکمی) یا به غدد لنفاوی دور سرایت کند. این سرطان پیشرفته روده نیز نامیده می‌شود، زمانی که سرطان شروع به گسترش به قسمت دیگری از بدن می‌کند.

وقتی سرطان روده به استخوان‌ها گسترش می‌یابد، چه اتفاقی می‌افتد؟

سرطان روده در حالی که نادر است، می‌تواند به استخوان نیز سرایت کند. این به عنوان متاستاز استخوان شناخته می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های سرطانی از تومور اصلی جدا شده و به استخوان‌ها گسترش می‌یابند، جایی که شروع به تکثیر می‌کنند.

بر اساس تحقیقات مرکز سرطان انگلیس، سرطانی که به استخوان‌ها گسترش می‌یابد باعث هیپرکلسمی می‌شود، به این معنی که کلسیم بیش از حد در خون وجود دارد. کارشناسان معتقدند که این شایع‌ترین عارضه تهدید کننده زندگی سرطان در بزرگسالان است و گفته می‌شود که در ۰ تا ۲۰ درصد بزرگسالان مبتلا به سرطان ایجاد می‌شود.

با توجه به اینکه سرطان روده می‌تواند به استخوان‌های شما سرایت کند و باعث هیپرکلسمی شود، مرکز تحقیقات سرطان انگلیس در مورد سه احساسی که ممکن است نشان دهنده گسترش تومور باشد هشدار می‌دهد. این شامل خستگی، احساس بیماری (تهوع) و تشنگی می‌شود. 

توموری که به استخوان‌ها گسترش یافته است می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی و ضعیف شدن استخوان‌ها و در عین‌حال باعث درد زیادی شود و احتمال شکستگی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید 

ابتلای سالیانه دو میلیون نفر در دنیا به بیماری سرطان روده بزرگ

منبع: indiatimes

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان روده سرطان استخوان استخوان ها گسترش سرطان روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین، در فضای مجازی نوشت: نَه به اشغالگری در فلسطین و نَه به نسل‌کُشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک مطالبه جهانی است.

وی گفت: صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد. هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

کد خبر 6090813 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟