Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@22:57:02 GMT

تامین اجتماعی باری بزرگ روی دوش دانش بنیان ها

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۲۳۳۸۰

تامین اجتماعی باری بزرگ روی دوش دانش بنیان ها

به گزارش اقتصادآنلاین؛ افشین کلاهی در گفت وگو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه مشکلات شرکت های دانش بنیان را می توان در سه حوزه دسته بندی کرد،افزود:شرکت های دانش بنیان برای جذب سرمایه،تولید مشترک،انتقال اطلاعات و غیره نیاز به روابط بین المللی گسترده دارند اما متاسفانه در حال حاضر روابط بین المللی گسترده و مطلوبی در کشور برقرار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال اقتصادی با بیان اینکه  ارتباط بین المللی تاثیر بسزایی بر مدیریت شرکت‌ها، فناوری روز، جذب سرمایه و ... دارد، عنوان کرد:عدم ارتباط  بین المللی، شرکت های دانش بنیان را با چالش و‌ مشکل مواجه می‌کند.

وی محیط کسب وکار را دیگر مشکل شرکت های دانش بنیان دانست و خاطر نشان کرد: رتبه ایران در دنیا در حوزه محیط کسب و کار مطلوب و‌ خوب نیست،که در این راستا می‌توان به مشکلات مختلفی از جمله بیمه، دارایی، مالیات، سنگ اندازی برخی ارگانها و غیره اشاره کرد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: براساس قانون شرکت های دانش بنیان می توانند در اماکن مسکونی فعالیت کنند و شهرداری ها هم به عنوان ارگان متولی این اجازه را به شرکت های دانش بنیان داده اند اما اگر این شرکت‌ها برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنند وزرات صمت فعالیت در منازل مسکونی را قبول نمی کند، و از شرکت ها میخواهد که برای دریافت کارت بازرگانی در امکان اداری فعالیت کنند .

کلاهی با بیان  اینکه هوشمند شدن سامانه مجوز کسب و کار  باعث بروز برخی از مشکلات شده است، مطرح کرد:در این سامانه فرد باید از تعدادی زیادی از ارگانها استعلام بگیرد، برخی استعلام ها همانند مدرک تحصیلی مربوط به سالیان گذشته است و گرفتن چنین استعلام های زمان بر و در برخی اوقات چالش برانگیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه آنلاین شدن سامانه در صورتی مفید خواهد بود که شخص دنبال گرفتن استعلام نرود و بتواند تمام استعلام های مورد نیاز را به صورت آنلاین دریافت کند، تصریح کرد: درواقع ارگانها می توانند با یک دیگر همکاری کنند و گرفتن استعلام ها را تسهیل بخشند.

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تامین مالی هم با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می کنند،عنوان کرد:این شرکتها نمی توانند سرمایه خارجی جذب کنند واز طرفی به دلیل تفکر سنتی رایج در شرکتهای  داخلی بزرگ دانش بنیان ها نمی توانند از این طریق هم کسب سرمایه و درآمد داشته باشند.

کلاهی شرکت‌های دانش‌بنیان را «بازار غیررقابتی» عنوان کرد و گفت: هم بازار صادراتی و هم بازار داخلی از چالش‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان است. بازار داخلی بازار بسیار غیررقابتی است و با حضور شرکت‌های وابسته و خصولتی در آن بخش خصوصی واقعی و به طور مشخص شرکت‌های دانش‌بنیان به خیلی از بازارها دسترسی ندارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم بروز رسانی قوانین در ارگان های متولی افزود:برای حل چالش شرکت های دانش بنیان مسئولان مربوطه با بدانند که راه حل های گذشته مناسب وچاره ساز نیست،نباید سازمان ها براساس آیین نامه های چندین سال پیش خود اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هزینه های زیادی  را به شرکت‌های دانش بنیان تحمیل می کند، ابراز کرد: علی رغم هزینه های زیاد این سازمان خدمات مناسب و قابل قبولی ارائه نمی کند‌ و لازم است یک سازمان بیمه ای در کنار تامین اجتماعی فعالیت کند که شرکت های بیمه ای در قبال پرداخت هزینه، خدمات مناسبی دریافت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان بین المللی استعلام ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی درباره فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، گفت: یکی از قوانین خوبی که مجلس یازدهم به تصویب رساند قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود. از سه سال گذشته یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان روی پروژه کاهش مصرف آب و کشاورزی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های هواشناسی، اطلاعات خاک مزرعه و نوع کشت فعالیت می‌کند.   نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم طی سال‌های آینده در زمینه کشت گیاهان زراعی و درختان میوه توسط شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی رخ دهد، ادامه داد: بیش از یک دهه است که در دنیا موضوع پایش سلامت باغات و مزارع آغاز شده و با استفاده از هوش مصنوعی و تصویر برداری هوایی مزارع را پایش می‌کنند.   وی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه استفاده از بازچرخانی آب و پساب در بخش صنعت و کشاورزی مصوب شده است و با توجه به قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها امیدوار شده و در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی ریل گذاری خوبی را انجام داده و اثرات آن را در فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در تمامی بخش‌ها خصوصا بخش کشاورزی شاهد هستیم و اکنون دولت باید از شرکت‌ها حمایت کند و با آنها قرارداد ببندد.   اعظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی پهنه بندی‌ها بوده تا بر اساس آن مشخص شود چه میزان از اراضی هر منطقه زیرکشت چه محصولی رفته است، گفت: درحال حاضر پهنه‌بندی‌ها توسط کارشناسان انجام می‌شود که علی رغم زمان‌بری به صورت کامل دقیق نیست، در این حوزه نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تصویربرداری هوایی ورود کرده‌اند.   عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش کشاورزی می‌توانیم طی سال‌های آینده خبر‌های خوشی را از بومی سازی تکنولوژی و خلاقیت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان