Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان تقویم مدارس تهیه و تدوین کرده اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان تقویم مدارس تهیه و تدوین کرده اند. این طرح چهارشنبه هفته گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

متن طرح  تقویم مدارس به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماده 1- شورای عالی آموزش‌وپرورش موظف است با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش ظرف مدت حداکثر دو سال با رعایت «اصول زمان آموزش» در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و بر مبنای اهداف، محتوی و برنامه آموزشی هر پایه تحصیلی نسبت به تعیین و تصویب چهارچوب‌های کلان مدیریت زمان آموزش و تقویم مدارس مشتمل بر موارد زیر اقدام کند:


الف- تعیین تعداد روزهای فعالیت آموزشی مدارس به تفکیک دوره و پایه


تعیین چهارچوب کلی برای تقویم آموزشی معلمان و کارکنان (به‌تناسب دوره تحصیلی) تعیین میزان ساعات موردنیاز برای فعالیت‎های آموزشی و یادگیری به تفکیک دوره، پایه، درس، فعالیت تعیین برنامه‌های ثابت مدارس همانند محدوده زمانی برگزاری امتحانات نهایی کشوری


ماده 2- شوراهای آموزش‌وپرورش استان‌ها موظفند بر مبنای چهارچوب کلان مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش و متناسب با پیشنهاد شورای آموزش‌وپرورش شهرستانها نسبت به تصویب زمان آغاز و پایان سال تحصیلی و تعیین تعطیلات فصلی و منطقه‌ای اقدام کنند. تعیین زمان امتحانات نهایی و هماهنگ استانی در هرسال تحصیلی در این شورا به تصویب می‌رسد.


تبصره - در تعیین آغاز و پایان سال تحصیلی و دیگر تعطیلات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حتی‌الامکان آغاز آنها در روز ابتدائی هفته و پایان آنها در روز انتهائی هفته قرار گیرد.

ماده3- شورای آموزش ‌و پرورش شهرستان موظف است در قالب چهارچوب‌های کلان مصوب شورای عالی آموزش‌ و پرورش نسبت به تصویب روزهای فعالیت مدارس در هفته، تعیین ساعت شروع و پایان فعالیت مدارس در هرروز اقدام و مصوبات مربوط را حداقل سه ماه قبل از آغاز سال تحصیلی به مناطق و مدارس ابلاغ کند.

ماده 4- شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان می‌تواند در مورد تعطیلات منطقه‌ای و فصلی، آغاز و پایان سال تحصیلی به شورای آموزش‌ و پرورش استان پیشنهاد ارائه کند.

ماده 5 - شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان در مورد تغییر تعطیلات تابستان و شروع و پایان سال تحصیلی با رعایت چهارچوب های کلان تصمیم گیری نماید.

ماده 6- در مواقع ضروری و پیش بینی نشده برای تصمیم‎گیری در مورد تعطیلی یا بازگشایی مدارس، جلسه شورای آموزش و پرورش (استان و شهرستان) به صورت مجازی تشکیل و مصوبات شورای مذکور از طریق دبیر یا رئیس شورا ابلاغ می‎گردد.

ماده 7- قانون بازگشایی مدارس در اول مهرماه هر سال مصوب 1376,06,18 و بند «2» ماده (4) قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها، شهرستانها و مناطق کشور مصوب 1372,10,26 با اصلاحات و الحاقات بعدی لغو می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایان سال تحصیلی آموزش وپرورش شورای آموزش تقویم مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها