Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری گفت: دولت آخر ماه جاری درباره قیمت این محصول تصمیم گیری می کند.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با ایران اکونومیست با اشاره به کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ هزار تومان است در حالی که دولت قیمت آن را ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۶ برابر شدن قیمت نهاده‌های تولید اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان است و به همین جهت تولید کنندگان در زیان بسیار شدید هستند.

نبی پور با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور، قیمت این کالا بررسی و تعدیل شود، تصریح کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه داشتیم، تأکید کردیم که در صورت ادامه روند فعلی تولید کنندگان گله‌های مرغ را حذف خواهند کرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره اینکه اگر قیمت هر کیلو تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان و قیمت هر شانه آن بیش از ۱۰۰ هزار تومان باشد، توان خرید مردم به شدت افت می‌کند، تأکید کرد: ما نیز به این مسئله آگاهیم اما مرغداران نیز چاره‌ای ندارند و بیش از این نمی‌توانند زیان را تحمل کنند و ادامه روند فعلی منجر به نابودی تولید خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: دولت باید چاره‌ای برای این مسئله بیندیشد به طوری که مصرف کننده قدرت خرید داشته باشد و تولید کننده نیز در زیان قرار نگیرد.

نبی پور در بخش دیگری از سخنان خود درباره دلایل افزایش قیمت مرغ توضیح داد: احتمالاً به دلیل کاهش جوجه ریزی این اتفاق افتاده اما در حوزه مرغ تخمگذار امکان ناگهانی کاهش جوجه ریزی وجود ندارد. چرا که مرغ گوشتی حداکثر ۴۵ روز در مرغداری می‌ماند اما این زمان برای مرغ تخم گذار ۲۴ ماه است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ نیز گفت: صادرات کمابیش به عراق و افغانستان انجام می‌شود ضمن اینکه مقداری نیز به پاکستان تخم مرغ صادر کردیم.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: ناصر نبی پور ، اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ، هیئت دولت ، قیمت تخم مرغ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هیئت دولت قیمت تخم مرغ قیمت تخم مرغ هزار تومان نبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ «منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها» موافقت کردند.   در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان با جدول شماره ۱۴ هدفمندی موافقت کردند.   رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مورد جدول ۱۴ بیان داشت: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه هاست همان مبلغ ۷۵۸ همت که دولت در این جدول در نظر گرفته بود از سوی کمیسیون تلفیق و صحن علنی مصوب و در این جدول ۳۱۵ همت برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد.   وی ادامه داد: کاری که مجلس انجام داد این است که در لایحه بودجه ۱۴۰۳، ۱۰ درصد به مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد. این رقم در لایحه ۲۰ درصد بود که اکنون با مصوبه مجلس به ۳۰ درصد رسیده است.   نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جدول ۴۲ همت برای کمیته امداد، ۳ همت برای بهزیستی و ۱۴۳ همت یارانه نان و ۷۴ همت برای یارانه دارو و شیرخشک در نظر گرفته شده است.   زارع اضافه کرد: در این جدول برخی موارد هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و پخش و پالایش و گاز مصوب شد و مبالغی که دولت برای واردات بنزین نیاز داشت هم درکمیسیون تلفیق و صحن علنی تصویب شد.   عبدالعلی رحیمی مظفری در مخالفت با این بخش از لایحه بودجه بیان داشت: با این رقم‌هایی که در این جدول دیده شده گازرسانی تعطیل خواهد شد وقتی نتوانیم در زیر ساخت‌های نفت سرمایه گذاری کنیم تولیدی نداریم.   وی افزود: دلیل مخالفت من با این جدول این است که توسعه نفت تعطیل می‌شود.   حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق بودجه در مورد جدول ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: به دلیل اینکه توازن به هم نخورد تغییراتی در این جدول ایجاد نکردیم با همین کیفیت کار را به دولت سپردیم که دولت خود بتواند هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند.   داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد این جدول گفت: در این موضوع سعی کردیم با توجه به مقدوراتی که در وصول منابع داریم به گونه‌ای تنظیم شود که همه اهداف هدفمندی محقق شود.   وی با بیان اینکه این جدول نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، گفت: ما پیش بینی کردیم که اعتبارات مربوط به کالا برگ که از محل سایر درآمد‌های داخلی وزارت نفت تامین شود و عمدتا محصولات جانبی است، این عنوان در کمیسیون به "صرفه جویی انرژی" تغییر کرده است چراکه صرفه جویی انرژی تبدیل به درآمد نمی‌شود و قابل انداره گیری نیست که ما بتوانیم منابع را ماهیانه وصول کنیم و این عنوان قابل اجرا نیست از این رو پیشنهاد می‌شود عنوان دولت لحاظ شود.   وی افزود: برای کالابرگ ردیف جداگانه پیشنهاد کردیم و برای این موضوع دو ردیف آورده شده که باید پرداخت نقدی معیشتی و کالا برگ را از هم تفکیک کنیم و با این ملاحظه با این جدول موافق هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار