Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۲۵۷ نفر از عشایر شهرستان شیروان تسهیلات دریافت کردند که ۲۳۰ نفر در قالب دامدار کارت، هفت نفر تسهیلات حوادث و خشکسالی و ۲۰ نفر خسارت بیمه ای دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به مشمولان دارای دفترچه بیمه عشایری و کوچرو پرداخت شده است، افزود: تسهیلات دامدار کارت با کارمزد ۱۵ درصد و بازپرداخت یکساله که به ازای هر راس دام ۹۵۰ هزار ریال پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی تصریح کرد: همچنین تسهیلات صندوق توسعه با کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت یکساله برای هر راس دام پنج میلیون ریال و وام خشکسالی با کارمزد چهار درصد با بازپرداخت پنج ساله تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

سرپرست اداره امور عشایری شیروان ضمن تاکید بر بیمه دام عشایری گفت: تاکنون تعداد بسیار کمی از این قشر نسبت به بیمه دام خود اقدام کردند در صورتیکه بیمه پشتیبان خوبی در مقابل حوادث طبیعی به شمار می رود.

 به گفته وی؛ ۲۰ درصد دام های عشایر شهرستان شیرروان بیمه هستند و این با توجه به حوادث طبیعی منطقه بسیار ناچیز است.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها جامعه عشایری پرداخت تسهیلات شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه عشایری پرداخت تسهیلات شیروان جامعه عشایری پرداخت تسهیلات شیروان شهرستان شیروان عشایر شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول چراغ سحر پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کارگران در واحدهای صنعتی و صنفی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی بیان داشت: از جمله برنامه های حمایتی دولت برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، افزایش مبلغ وام های ضروری است.

چراغ سحر تصریح کرد: مبلغ این وامها از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش داشته و بخش قابل توجهی از این تسهیلات بانکی پرداخته شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم چهار هزار فقره وام ضروری به مستمری بگیران و بازنشستگان استان با مبلغ هر فقره ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

چرغ حر اظهار داشت: شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ هزار نفر است و بیمه شدگان تامین اجتماعی که به صورت اختیاری و اجباری تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند، افزون بر مستمری، تسهیلات بانکی دریافت کرده و از حمایت هایی مانند دوران بارداری یا از کارافتادگی نیز استفاده می کنند.

کد خبر 6094037

دیگر خبرها

  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان