Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:13:55 GMT

فرصت‌های تولید و اشتغال در روستاها احیا شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۴۲۱۰

فرصت‌های تولید و اشتغال در روستاها احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی اظهار کرد: خداوند در آیه 2 سوره مائده فرمود «تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَان» یعنی در نیکوکارى و پرهیزگارى با یکدیگر همکارى کنید و در گناه و تعدى دستیار هم نشوید، خداوند در این آیه می‌خواهد از هم‌افزایی سخن بگوید و عنوان کند بر اساس نیکی و تقوا به هم کمک کنید، نه اینکه بخواهید به همدیگر باج دهید و یا به‌صورت سوءاستفاده‌ای با هم تعامل داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید تعامل و تعاون باید بر اساس تقوا باشد، خدا و قیامت را ببینید و وجدان انسانی را به کار بگیرید، خداوند در این آیه می‌گوید بر اساس دشمنی و گناه به همدیگر کمک نکنید، اگر دیدید یک نفر دارد به یک راه حرام، ناحق، ظلم و خیانت ورود می‌کند مبادا شما وارد آن شوید، شما بایستید و بگویید این کار درست نیست، اگر همین کار را کرده بودند ما الان بسیاری از مفاسد و گرفتاری‌های اجتماعی را نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید وقتی موسی را برای میقات فرا خواندیم، موسی با برادرش صحبت کرد، در آیه چنین آمده است که موسی به برادرش گفت من می روم و تو جای من کار می کنی، تو وظیفه ات این است که آنچه خدا از تو می خواهد دیده شود، مبادا راه مفسدین را در پیش بگیری.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت موسی (ع) به برادرش هارون گفت اگر پیشینیان کاری کرده‌اند که موجب بروز فساد در زندگی مردم شده، تو آن راه را نرو، راه درست را برو و امور را اصلاح کن.

وی یادآور شد: خداوند در آیه 58 سوره نساء به ما دستور می‌دهد امانت‌ها را به صاحبانش برسانید، خیلی وقت‌ها در بین راه یک دزدی آمده و این امانت‌ها را برده و یا یک خائنی آمده به جای اینکه به داد مردم برسد، سود خودش را برده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خداوند در این آیه می‌گوید وقتی بین مردم یک حکمی صادر می‌کنید یا یک قضاوتی می‌خواهید انجام دهید، نتیجه حرفتان باید عدالت سفره مردم و رفاه مردم باشد، این دستور خداست و اگر غیر از این عمل کنیم باید پاسخگو باشیم.

آیت‌الله عابدینی افزود: روستاها فرصت‌های عظیمی دارند، یکی از فرصت‌های آن‌ها نیروی کار فعال است، معمولاً روستائیان ما الان آمده‌اند در حاشیه شهرها، بخاطر اینکه شرایطشان را تغییر داده‌اند و باید این شرایط و فرصت های کار و تولید در روستاها احیا شود.

وی افزود: روستاییان عزیز در خانه خودشان با کمترین هزینه شغل ایجاد می‌کنند، فرصت‌های خدادادی ویژه‌ای در روستاها وجود دارد، فقط کافی است یک نفر بیاید مدیریت کند و خلاقیت‌ها و ابتکارات را جلوی روستاییان بگذارد تا شاهد تحول در این عرصه باشیم؛ متأسفانه با سوء مدیریت جلوی بسیاری از خلاقیت‌ها گرفته شده است و باید تلاش کنیم این شرایط تغییر کرده و فرصت‌ها احیا شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین روستا تولید اشتغال فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم این شهرستان توانستند مقام اول آزمون پایش استان خراسان رضوی را کسب کنند.


علی اکبر چراغیان افزود: این رتبه ارزشمند با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند و در سایه تلاش و پشتکار دانش آموزان به دست آمد.

 

پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری در شهر بردسکن

رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری در شهر بردسکن با اعتبار ۲ میلیارد تومان اجرا خواهد.

 

محمد یوسفی افزود: از ماه‌ های آینده اطلاعات میدانی و به هنگام سازی کدهای پستی ۱۰ رقمی انجام و در گام بعدی نسبت به تولید و نصب پلاک بر اساس اطلاعات برداشت شده اقدام خواهد شد.


وی ادامه داد: با انجام این طرح، برای هر واحد ملک، یک آدرس یکتا و کد پستی تعیین خواهد شد و خدمت رسانی توسط دستگاه‌ های خدمت رسان، مسیر جدید و مطلوب و حالت هوشمند به خود خواهد گرفت.


یوسفی بیان کرد: شهروندان می‌ توانند با اسکن کد الصاقی بر روی پلاک‌ ها (کیو آر) به اطلاعات شهرسازی ملک خود دسترسی پیدا کنند.

 

رفع مشکلات روستاها از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی و دهیاران

سرپرست بخشداری جلگه رخ در جمع اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش رخ  بر حضور فعال آنان در بین مردم و گوش دادن به مشکلات اهالی

روستاها تاکید کرد.

 

رسول بابایی در این همایش  حضور در بین مردم و گره گشایی از کار‌ها و رفع مشکلات روستاها را از مهمترین وظایف اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران برشمرد.
 

بابائی  با بیان این که حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در بین مردم یک ضرورت جدی است، افزود: بسیاری از مشکلات پیش رو  با مشارکت مردم حل خواهد شد. ‎

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید برای توسعه و پیشرفت روستاها تلاش مضاعف داشته باشند، گفت: شناسایی ظرفیت ها مولفه جدی دستیابی به توسعه پایدار در هر منطقه محسوب می شود که اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید مد نظر خود قرار دهند.

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان