Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، دفتر رسانه‌ای برهم صالح، رئیس جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح با باربارا لیف، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار بر لزوم حل بحران‌های منطقه تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق و معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک در جریان این دیدار همچنین در خصوص روابط دوجانبه و توسعه و پیشبرد آن در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی در راستای تحقق منافع مشترک و همچنین همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و تقویت توانمندی‌های نیروهای امنیتی عراق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف همچنین تحولات منطقه‌ای مهم را مورد بررسی قرار دادند و بر لزوم حل بحران‌های منطقه‌ای، حمایت از روند رایزنی‌ها و کاهش تنش‌ها و ممانعت از وقوع درگیری‌ها و نیز اهمیت نقش کلیدی عراق در منطقه و ضرورت تضمن امنیت و ثبات آن تاکید کردند.

برهم صالح و باربارا لیف همچنین در خصوص اوضاع داخلی عراق با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهوری عراق در جریان این دیدار همچنین بر روند گفت‌وگو و تلاش برای حل مسائل سیاسی عراق تاکید کرد.

باربارا لیف نیز بر پایبندی آمریکا به حمایت از امنیت و ثبات عراق و ملت آن و نیز حمایت از گفت‌وگو برای حل بحران سیاسی این کشور تاکید کرد.

 از سوی دیگر، دفتر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الحلبوسی با باربارا لیف و هیئت همراه وی دیدار کرد و در جریان این دیدار روابط دوجانبه، همکاری میان دو کشور و تحولات سیاسی عراق مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در جریان این دیدار بر اهمیت ایجاد راهکارهایی در چارچوب ابتکارعمل‌های هماهنگ با مرحله کنونی و نیازهای آن در حل بحران کنونی تاکید کردند.

الحلبوسی و باربارا لیف در جریان این دیدار همچنین به بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین شماری از مسائل مهم و مورد توجه دو کشور عراق و آمریکا پرداختند.

لیف در جریان این دیدار بر تداوم حمایت آمریکا از عراق بر اساس توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور و تلاش برای تقویت شراکت میان بغداد و واشنگتن و همچنین اهمیت تقویت گفت‌وگوی ملی میان رهبران عراقی با هدف پشت سر گذاشتن بحرانی کنونی این کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الکاظمی با معاون وزیر خارجه آمریکا و هیئت همراه وی دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار به بررسی روابط دوجانبه، تحولات عراق، نقش دولت در مقابله با چالش‌ها و تلاش‌های آن برای مهار بحران سیاسی کنونی از طریق رایزنی‌های ملی و فراگیر میان تمامی گروه‌های ملی و سیاسی پرداختند.

در این دیدار همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای مهم و مورد توجه دو کشور عراق و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و بر نقش برجسته عراق در کاهش میزان تنش‌های منطقه‌ای از طریق تلاش‌های دولت الکاظمی در پیمودن سیاست آتش بس و انجام گفت‌وگوی میان کشورهای منطقه تاکید شد.

لیف در جریان این دیدار همچنین بر درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تمامی سران عراقی برای تقویت گفت‌وگوهای ملی میان گروه‌های سیاسی جهت پشت سر گذاشتن بحران و تقویت امنیت و ثبات عراق و همچنین تداوم حمایت دولت آمریکا از عراق و تقویت شراکت میان بغداد و واشنگتن طبق چارچوب راهبردی میان دو کشور تاکید کرد.

مصطفی الکاظمی نیز ضمن استقبال از حمایت واشنگتن از عراق، بر اهمیت تداوم همکاری در پرونده مبارزه با تروریسم و توسعه روابط دوجانبه و تحکیم آن در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و آموزشی تاکید کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: روابط دوجانبه منطقه ای حل بحران گفت وگو دو کشور دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. او به خاطر انتشار ویدئوهایی نامتعارف با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف فرهنگی این کشور، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است. در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیوهایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد. عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

کد خبر 847462 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم هنر عراق

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد