Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه گفت که برای رایزنی درباره نقض تحریم‌های روسیه و کمک ترکیه به دور زدن آنها، به آنکارا سفر کرده است.

کولونا شامگاه دوشنبه در مصاحبه‌ای رادیویی اظهار داشت که در سفر به ترکیه، بر اهمیت نقض نشدن تحریم‌های غربی علیه روسیه توسط شرکت‌های ترکیه‌ای تاکید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد: «اروپا، ایالات متحده و دیگر متحدان و شرکای ما تحریم‌هایی را [علیه روسیه] وضع کردند اما برخی از جمله ترکیه، این سیاست تحریمی را اتخاذ نکرده‌اند».

وزیر خارجه فرانسه در ادامه تاکید کرد: «مهم است که این کشورها [از جمله ترکیه] به‌عنوان سکویی برای دور زدن تحریم‌های [روسیه] عمل نکنند».

رویترز درباره موضع ترکیه درخصوص تحریم‌های روسیه نوشت: «شرکت‌های ترکیه‌ای کالاهای روسی را توسط شرکای غربی خود که از روسیه خارج شدند، خریداری می‌کنند، همچنین تعدادی دیگر از آنها دارایی‌های زیادی در روسیه دارند. آنکارا گفته که تحریم‌های غربی در ترکیه دور زده نمی‌شود».

یک دیپلمات فرانسوی به این خبرگزاری گفت که تمایلاتی بین شرکت‌ها و تجار ترکیه‌ای برای همکاری با روسیه دیده می‌شود و کولونا قرار است در این‌باره رایزنی کند تا مانع شکل‌گیری چنین پویایی شود.

بامداد سه‌شنبه همچنین «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با اشاره به گفتگوهایی که با همتای فرانسوی خود داشت، گفت: «اختلاف نظرهای ما در برخی مسائل، مانع همکاری‌های دوجانبه نمی‌شود. ما در مورد مسائل منطقه‌ای به ویژه اوکراین صحبت کردیم».

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با اشاره به باج ندادن بخش اعظم کشورهای جهان به غرب برای تحریم مسکو، گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند». (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: کاترین کولونا مولود چاووش اوغلو تحریم روسیه جنگ اوکراین وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست

به گزارش همشهری آنلاین، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.
امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

کد خبر 847336 برچسب‌ها ایران و پرتغال حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست