Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دولت سیزدهم اقدامات و برنامه‌های اساسی در زمینه رفع محرومیت روستاهای استان را آغاز کرده است.

در راستای رسیدن به این مهم مسؤولان در کنار هم و پابه‌پای مردم اهتمام می‌کنند تا بتوانند غبار محرومیت را از چهره استان بزدایند.

روستای تلاوک دودانگه ساری از لحاظ فرهنگی و همچنین تعداد ساکنان ثابت جز روستاهای مهم مرکز استان مازندران محسوب می‌شود، مردم این روستا در ایام محرم با شور و شوق وصف‌ناپذیر بیش از دو قرن است تمام تلاش‌شان را برای برپایی مراسم آیینی یازدهم محرم به کار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوچک و بزرگ این روستا در ایام محرم برای خدمت به عزاداران و برگزاری مراسم سراپای نمی‌شناسند و با همین اهتمام مراسم یازدهم محرم در فهرست ثبت ملی جای گرفته است.

با وجود همه تلاش‌ها مردم این روستا از لحاظ امکاناتی از جمله آسفالت و راه روستایی مناسب، آب شرب، خدمات اینترنت و سایر مسائل در رنج است، امسال روز برگزاری مراسم آیینی یازدهم محرم بارش باران مشکلاتی را برای تردد اهالی ایجاد کرد اما این روستا باز هم زیر باران میزبان هزاران نفر از مردم روستاها و حتی شهرهای اطراف استان بودند.

امیدواریم با پیگیری مسؤولان و تسریع در اجرای طرح هادی روستایی شاهد رفع تک به تک مشکلات مردم به‌ویژه مردم زحمت‌کش و پای کار روستاهای استان باشیم.

در همین راستا و پیگیری مسؤولان برای زدودن غبار محرومیت از چهره روستاهای استان نشست ادارات برق، محیط زیست، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، آب‌وفاضلاب و بهداشت و درمان و علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات روستاهای همجوار در منطقه محروم دودانگه در روستای تلاوک برگزار شد.

علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی در این نشست،اظهار کرد: براساس پیگیری‌هایی که باید از دستگاه‌ها انجام دهیم اجرای طرح هادی خیابان امام حسین (ع) از خواسته‌های مردم تلاوک بوده که حق مردم است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و گزارشی که دریافت کردیم هم از محل شورای برنامه‌ریزی و هم از محل اعتبار نمایندگان و از محل اعتبار ملی مقدمات اعتباری فراهم شده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم، اضافه کرد: با مدیریت بنیاد مسکن تفاهم شده که اگر اتفاق خاصی نیفتد طی ۷ماهه آینده این مسیر آسفالت شود که تا سال آینده ماه محرم مردم مشکلی به نام آسفالت نداشته باشند.

بابایی‌کارنامی بیان کرد: نکته بعدی بحث برق فشار قوی است که از میان مزارع مردم می‌گذرد شرکت توزیع برق قول داده نسبت به حل مشکل اقدام کند.

وی در ارتباط با مشکل آنتن‌دهی از سد شهیدرجایی تا روستاهای دودانگه، تصریح کرد: دکل مخابراتی ساخته شده و تجهیزات آن در حال نصب است که براساس تفاهم صورت گرفته با شرکت مخابرات تا سه ماه آینده مشکل حل می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ارتباط با  تقاطع ورودی جاده و امکان بروز مشکل تصادف به‌خاطر ندیده شدن عابر و محل تردد با بخشداری و فرمانداری هماهنگی لازم صورت گرفته تا در شورای ترافیک مطرح شود و اجازه دادن یک سرعت‌گیر در راستای کاهش تصادفات اندیشیده شود.

بابایی‌کارنامی با اعلام اینکه در ارتباط با مشکل آب پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: نکته مهم اینکه مسؤولان وظیفه دارند چه با دعوت چه بی‌دعوت در خدمت مردم باشند مردم روستاها هم زحمت‌کش و پرتلاش هستند مسؤولان هم مانند مردم عادی در کنار مردم قرار گیرند تا جایی که منابع و اعتبارات اجازه می‌دهد نسبت به رفع محرومیت‌زدایی اقدام کنند.

وی در پایان گفت: روستای تلاوک جز روستاهای با ظرفیت بالای فرهنگی و مهم در مسیر توسعه فرهنگی و سیاسی شهر ما است و از این جهت می‌توان تلاوک را یک روستای خاص تلقی کرد.

گفتنی است، دولت سیزدهم کمر همت در رفع غبار محرومیت از چهره مناطق محروم استان بسته است که امیدواریم شاهد اقداماتی در خور شان مردم باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی استان مازندران مجلس شورای اسلامی نماینده مردم ساری بابایی کارنامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد