Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:06:35 GMT

ثبت نام ۳۸ هزار زائر گیلانی اربعین در سماح

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۳۳۱۵

ثبت نام ۳۸ هزار زائر گیلانی اربعین در سماح

ایسنا/گیلان مدیر حج و زیارت گیلان، از افرادی که قصد تشرف به کربلای معلی را دارند خواست ثبت نام اولیه و تکمیلی خود را در سماح انجام دهند و افزود: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۲۰۰ زائر گیلانی ثبت نام اولیه خود را انجام دادند و تاکنون ۳۰ هزار نفر موفق به ثبت نام تکمیلی شدند.

حسن فعال در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر ساله ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح انجام می شود، اظهار کرد: امسال ثبت نام در سامانه سماح به عنوان تنها سامانه رسمی سازمان حج و زیارت به نشانی «samah.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

haj.ir» از اول تیر آغاز شده و تا دو روز مانده به اربعین فعال است.

وی از افرادی که قصد تشرف به کربلای معلی را دارند خواست ثبت نام اولیه و تکمیلی خود را در سماح انجام دهند و افزود: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۲۰۰ زائر گیلانی ثبت نام اولیه خود را انجام دادند و تاکنون ۳۰ هزار نفر موفق به ثبت نام تکمیلی شدند.

مدیر حج و زیارت گیلان ثبت نام تکمیلی را شامل ثبت اطلاعات گذرنامه و پرداخت ۱۸ هزار تومان جهت بیمه حوادث دانست و تصریح کرد: کاروان های عتبات عالیات سازمان حج و زیارت قبل و بعد از اربعین تعطیل هستند و لذا زائران طی این ایام به صورت مردمی اعزام می شوند و هزینه ای ندارند.

فعال سازمان حج و زیارت را مسئول ثبت نام و اعزام و راهنمایی و امدادرسانی به زائران در کشور عراق دانست و عنوان کرد: امکان ثبت نام انفرادی و گروهی افراد دو نفره، سه نفره، پنج نفره، چهل نفره و... وجود دارد.

وی اعزام زمینی به اربعین را بدون نیاز به پرداخت عوارض دانست و خاطرنشان کرد: زائرانی که به صورت هوایی به عراق می روند باید عوارض ۴۵ هزار تومانی را پرداخت کنند. همچنین داشتن گذرنامه یا برگه گذر موقت رسمی اجباری است که در زمان خروج از کشور باید همراه زائران باشد.

مدیر حج و زیارت گیلان، با بیان اینکه نیازی به وارد کردن تاریخ صدور و انقضای گذرنامه در سامانه سماح نیست، متذکر شد: زائرانی که شش ماه از اعتبار گذرنامه آنان گذشته می توانند با مراجعه به پلیس+۱۰ اقدام به دریافت برگه گذر موقت کنند تا در سامانه ثبت شود.

وی از زائران خواست اعزام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و اضافه کرد: افراد هرچه سریع تر ثبت نام تکمیلی را انجام دهند، زیرا ستاد اربعین با استفاده از اطلاعات ثبت نام ها پیش بینی های لازم را در حوزه حمل و نقل و بلیط و ارز و... انجام می دهد. این اطلاعات در اختیار شرکت های هواپیمایی و اتوبوسرانی نیز قرار می گیرد.

فعال با تاکید بر اینکه کلیه افراد برای خروج از ایران باید دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، گفت: زائران حتما کارت واکسن خود را همراه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اربعين حسيني سامانه سماح ثبت نام تکمیلی ثبت نام اولیه حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات