Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت علمی و فناوری تمرکز جدی بر اجرایی‌سازی قانون جهش تولید دانش بنیان دارد، چراکه این قانون بسیاری از زیرساخت‌های فکری در حوزه اقتصادی را تغییر می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری تمرکز جدی بر اجرایی‌سازی قانون جهش تولید دانش بنیان دارد، چراکه این قانون بسیاری از زیرساخت‌های فکری در حوزه اقتصادی را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نقطه آغاز تحول در دانش‌بنیان‌ها است، مفادی که در این قانون تصویب شده، به توسعه بخش‌های مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری از بخش‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی تا تولید محصول دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از اختیارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک می‌کند.

اکنون دیگر دانش‌بنیان بیش از هر چیزی یک فرهنگ است و به‌درستی این فرهنگ در سال‌های گذشته در کشور بسیار توسعه پیدا کرده است، در حال حاضر عامه مردم نیز با واژه دانش‌بنیانی آشنا هستند.

به گفته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، در قانون جهش تولید دانش‌بنیان مشکلات هشت‌ساله دانش‌بنیان‌ها جمع و سعی شده این مشکلات دیده و حل شود. تلاش‌های بسیار صورت گرفت که این مشکلات در سطح بالا حل شود، اما در بعضی از بخش‌ها ساختار‌های حقوقی این اجازه را نمی‌دهد.

اجرایی شدن موارد و مفاد این قانون درگرو همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است. بر همین اساس با پیگیری‌های دولت، آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده تا هر چه زودتر در راستای رفع مشکلات و موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و تسهیل فعالیت این کسب‌وکار‌ها گام بردارند.


بسته تسهیل پروژه‌های پیشران

در این آیین‌نامه آمده است با هدف توسعه تقاضا برای محصولات فناورانه داخلی، وزارت امور اقتصادی و دارایی (معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی) مکلف است در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط، بسته تسهیل پروژه‌های پیشران در حوزه تأمین مالی، مالیات، گمرک و سایر سازمان‌های تابع وزارت اقتصادی و دارایی را تهیه و ابلاغ کند.

دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از جمله وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف‌اند ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، نسبت به تعیین طرح (پروژه)‌های پیشران اقتصادی متناسب با اهداف اقتصادی کشور (مانند افزایش اشتغال و رشد اقتصادی) با اولویت‌بندی زمانی، سطح توسعه‌یافتگی و برخورداری از عوامل تولید و قابلیت‌های تولیدی کشور اقدام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان فناورانه داخلی دستگاههای اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان معاونت علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم. بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم بسیاری از داروهای مورد نیاز از جمله تالاسمی را تامین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بسیار خوبی در تولید داروهای داخلی داشتیم، ادامه داد: بعضاً اعلام می کنند که قصد دارند از داروهای خارجی استفاده کنند نه داخلی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران