Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ابر پروژه آبرسانی غدیر که از ۱۰ سال پیش در خوزستان آغاز شده است، طی یکسال اول دولت سیزدهم با دستور رییس جمهور و وزیر نیرو و نیز تزریق بودجه ویژه به این طرح شتاب زیادی گرفت.

سیدکریم حسینی با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکل آب خوزستان گفت: با اجرای پروژه آبرسانی غدیر به ۱۵۰۰ روستای درگیر تنش آبی آبرسانی انجام شد و این روستاها از تنش آبی نجات پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای پروژه آبرسانی غدیر در هر ثانیه ۱۰ لیتر به حجم آب در شبکه توزیع اضافه خواهد شد.

حسینی اظهار داشت: در فاز اول پروژه آبرسانی غدیر از کانال‌های تعبیه شده از رود کرخه آب منتقل شد و در فاز دوم از کانال‌هایی در رودخانه دز آب به روستاها و شهرها منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه آبرسانی غدیر علاوه بر افزایش حجم آب و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی و به طور کلی کیفیت آب نیز بهبود یافته و ارتقا پیدا کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: در گام سوم نیز اصلاح شبکه توزیع آب در استان خوزستان ضروری است، شبکه توزیع آب خوزستان فرسوده است و رئیس جمهور هم بر لزوم نوسازی شبکه آب خوزستان تاکید داشتند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: ابر پروژه آبرسانی غدیر که از ۱۰ سال پیش در خوزستان آغاز شده است، طی یکسال اول دولت سیزدهم با دستور رییس جمهور و وزیر نیرو و نیز تزریق بودجه ویژه به این طرح شتاب زیادی گرفت و نهایتا مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان با اجرای این طرح ۱۸ شهرستان در غرب و جنوب خوزستان از آب شرب با کیفیت و کمیت بالا برخوردار خواهند شد که علاوه بر آن روستاهای خوزستان نیز از این آب بهره‌مند خواهند شد.به عنوان مثال  ۴۸ روستای هویزه، ۷۶ روستای دشت آزادگان، ۳۸ روستای حمیدیه، ۴۵ روستای آبادان همزمان با اتصال آب به مناطق شهری از این طرح منتفع می شوند.

حسینی اظهار داشت: اکنون ۴۹۵ روستای غرب و جنوب غرب آماده اتصال به طرح آبرسانی غدیر هستند البته شرکت آبفا هم موظف است تا اتصالات لازم به شبکه داخلی شهرها و روستاهایی که به طرح غدیر وصل نشده است را انجام دهد.

وی تاکید کرد: برای اجرای این طرح تا کنون ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل اسناد خزانه تامین شده است.

انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پروژه آبرسانی غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش  در مراسم افتتاح 8 هزار و 404 واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 10 هزار و 221 واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وی با اعلام این‌که  فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد، افزود: عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است. آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی 3.8 در سال 1399 به مثبت 4.8 در سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان