Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@06:17:41 GMT

جزئیات دیدار عبدالله نوری با خانواده تاجزاده

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۶۴۵۲۱

آفتاب‌‌نیوز :

در ابتدای این دیدار فخرالسادات محتشمی‌پور در باره‌ی وضعیت سلامتی و نیز موضوعات مرتبط با دستگیری و همچنین روند رسیدگی قضایی به پرونده مصطفی تاجزاده توضیحاتی داد.

براساس گزارش سایت جماران؛ عبدالله نوری در این دیدار گفت: “باعث خوشنودی است که فرصتی فراهم شد تا با خانواده‌ی آقای تاجزاده‌ی عزیز، شریف و متعهد دیداری داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدا‌وند به شما صبر لازم را عنایت کرده است که در برابر محدودیت‌ها و ناملایمات، استوار و پایدار بمانید”.

“از دلایل اصلی شکل‌گیری قیام مردم علیه حکومت پهلوی، نبود آزادی‌های سیاسی و استقرار حاکمیتِ یک نگاه و یک صدا و پاسخگو نبودن در پیشگاه ملت بود. در شعار‌های معترضان به شاه و نظام پهلوی، موضوعات اقتصادی و معیشتی کمتر مطرح بود چنانکه شاخص‌های رشد و توسعه‌ی اقتصادی، افزایشی بود. اصل مشکل رژیم گذشته، استبداد و خودکامگی شاه و نبود آزادی‌های سیاسی و عدم آزادی بیان و نقد بود. سرکوب فعالان سیاسی و منتقدان شاه توسط ساواک مورد اعتراض مردم بود. نبودن رسانه‌های آزاد و مستقل که بتوانند شاه را به عنوان نفر اول، ساواک را به عنوان عامل سرکوب و عملکرد حکومت را آزاد و شفاف به نقد بکشند، مورد اعتراض مردم بود”.

“شخصیت‌های گوناگون دانشگاهی و روحانی و حتی برخی افراد نزدیک به خاندان پهلوی از سر دلسوزی و خیرخواهی، تذکر‌ها و هشدار‌های مکرری به شاه و حکومت او می‌دادند و در مورد شرایط کشور به او انذار می‌دادند، ولی او گوش شنوایی نداشت و انقلابی رخ داد که شاید در آن مقطع کمتر کسی با آن حجم و سرعت پیش‌بینی می‌کرد و زمانی شاه به فکر جبران افتاد که دیگر دیر شده بود”.

“چنانچه پس از ۴۳ سال از استقرار نظامی که قرار بود آزادی‌های سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی را گسترش دهد، چهره‌ها و فعالان سیاسی و مدنی و هنری و معلمان و کارگران و زنان و اصناف مختلف، به علت اظهار نظر، انتقاد و بیان عقاید و اندیشه‌های متفاوت که حتی می‌تواند بخش‌هایی از آن‌ها نیز قابل نقد باشد، سال‌ها در زندان و حبس و حصر باشند و یا امکان برگزاری انتخابات آزاد با محدودیت‌های فراوان روبرو شود، پس چرا انقلاب ۵۷ شکل گرفت؟ من به سهم خود بار دیگر از مردم ایران به دلیل مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی و شرایط سخت اجتماعی و فرهنگی که مردم در آن گرفتار هستند، عذرخواهی می‌کنم چرا که قرار نبود نتیجه‌ی انقلاب سال ۱۳۵۷ با گذشت ۴۳ سال، انبوهی از مشکلات ریز و درشتی باشد که اکنون کشور و جامعه گرفتار آن شده‌اند”.

“با دستگیری تاجزاده‌ها کدام یک از مشکلات کشور حل می‌شود؟ فقر و تنگدستی؟ نا امنی‌هایی که هر روز گسترده‌تر می‌شود؟ مشکلات محیط زیست و بحران کم آبی؟ چالش‌ها و بحران‌های بین المللی؟ نا هنجاری‌های تکان‌دهنده و ده‌ها معضل کوچک و بزرگ که کشور با آن مواجه است، کدام یک بر طرف می‌شود؟ با توجه به شرایط پیچیده و مشکلات گوناگونی که کشور با آن روبرو است و به اعتقاد من علت اصلی آن نیز ناکارآمدی و سوء مدیریت و بی تدبیری و گسترش فساد است، آیا بهتر نیست حاکمیت به سمت درایت و عقلانیت پیش برود و در جهت مقابله با ناکارآمدی‌ها، سوء مدیریت‌ها، بی تدبیری‌ها و مفاسد گام بردارد و به سمت توسعه‌ی پایدار و همه جانبه‌ی کشور حرکت کند تا در رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی در عرصه‌های مختلف، بیش از این فرصت‌ها از دست نرود؟ آیا بهتر نیست حاکمیت به جای اتلاف وقت برای دستگیری و جلوگیری از بیان نظرات و انتقادات تاجزاده و تاجزاده‌ها که در وفاداری آن‌ها به ایران و اسلام جای شکی نیست، به دنبال کشف عوامل نفوذی وابسته به اسرائیل و غیر آن باشد که با اقدامات تخریبی و تروریستی خود حیثیت نظام حاکم را برده‌اند و مع‌الأسف هیچ سر نخی هم از این همه ترور و تخریب و سرقت اسناد و … پیدا نشده و یا اعلام نشده است؟ ”

“با توجه به یکدست شدن حاکمیت برخی تحلیل‌گران احتمال می‌دادند ارمغان این یکدستی تا حدودی باز شدن فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد و به بازداشت‌ها و سخت‌گیری‌ها پایان داده شود و اکنون که همه‌ی ارکان قدرت در اختیار آقایان است شاید تلاش شود از تجربیات و افکار منتقدین برای بهبود وضع کشور و به دست خودشان استفاده شود و از این طریق فرصت همدلی با مردم و جامعه فراهم گردد، ولی افسوس که بگونه‌ی دیگری عمل می‌شود و چشم‌انداز روشنی از بهبود شرایط اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و سیاسی به دست نمی‌دهد”.

“پیشنهاد ما همچون همیشه به حاکمیت این بوده و هست که به حبس‌های سیاسی و عقیدتی و حصر بسیار طولانی عزیزان و بزرگواران جناب آقای میرحسین موسوی، سرکار خانم رهنورد و جناب آقای کروبی و به حبس آقای تاجزاده و دیگرانی که به علت بیان عقیده و یا انتقاد از حاکمیت در زندان هستند پایان دهد و با تنش‌زدایی در سیاست داخلی و خارجی، کشور را سریعتر در بستر توسعه و سازندگی و رفع مشکلات فراوان مردم قرار دهد”.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عبدالله نوری مصطفی تاجزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد