Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@20:48:59 GMT

میزان مصرف سیب قرمز ارومیه آناناسی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۶۵۰۵۳

تولید سیب یکی از مهم ترین میوه استان آذربایجان غربی و شهرستان مرکزی آن که سیب قرمز صادراتی ارومیه به شمار می آید و سطح زیر کشت درختان سیب بارور و میزان تولید شان در این استان نشان می دهد که آذربایجان غربی بزرگترین تولید کننده سیب درختی در ایران است و سطح زیر کشت درختان بارور سیب در استان یاد شده بیش از ۲۷ درصد بالاتر از این رقم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید سیب یکی از مرجعهای با اهمیت در ایجاد اشتغال زایی و افزایش درآمد در استان است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی بسیار شایسته برای تولید و صادر کردن سیب بوده و در صورت منطقی کردن فعالیتهای تولیدی، بازار رسانی و بازاریابی باشد این محصول را به برتری نسبی بالایی می توان رساند.

سیب یکی از فرآورده های مفید و  افزون بر ایجاد اشتغال و درآمد زایی می ‌توان به‌ صورت اقلام مهم صادراتی و منبع تامین ارز در آراد برندینگ بهره برد.

ما در این مقاله ضمن معرفی سیب قرمز خونی استخوانی اناناسی پوک، به بررسی انواع سیب قرمز و بیان ویژگیها و تفاوتهای آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت، از این رو پیشنهاد می‌کنیم با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا به خوبی با انواع سیب قرمز آشنا شوید.

قیمت سیب قرمز در ارومیه

باغداران سیب قرمز در ارومیه با قیمتهای متفاوتی ارائه می دهند و در ایران سیب به عنوان یکی از محصولات مهم باغی به شمار می رود که علاوه بر مصرف تازه خوری دارای قابلیت تبدیل به محصولات ثانویه مانند کنسانتره، پوره، میوه و لواشک لقمه ای را دارد بر اساس آمار آذربایجان غربی به عنوان اولین تولید کننده سیب کشور محسوب می‌شود.

از بین یک میلیون هکتار سیب قرمز ارومیه غیربارور در کل کشور که تقریباً صد و پنجاه و شش هزار هکتار که معادل ۱۴ درصد است و از بین ۳ میلیارد هکتار سیب بارور در کل کشور حدود ۹۵۰ هزار هکتار معادل ۲۸ درصد از میزان تولید کشور که ده میلیون تن می باشد در حدود ۲۴ میلیون تن تقریبا معادل ۳۰ درصد به استان آذربایجان غربی دارد که در این بین شهرستان را به عنوان بزرگترین مرکز تولید سیب و استان به شمار می رود.

سیب قرمز یکی از میوه های بهشتی است که قرآن نیز به آن اشاره نموده است و از مضرات این میوه می توان گفت که برای دندان مضر است بعد از مصرف کردن سیب حتماً مسواک زده شود زیرا سیب اسیدی می باشد که باعث پوسیدگی دندانها می شود. سیب کال باعث کاهش و ضعف حافظه می شود، ولی سیب رسیده های عصبی مغز را که آسیب دیدن را ترمیم می کند که برای آلزایمر سودمند می باشد.

سیب قرمز اناناسی

همان‌طور که می‌دانید یکی از کارهای رایج در کشاورزی، پیوند زدن درختها و میوه‌های مختلف با یکدیگر برای به دست آوردن میوه‌ای جدید با ترکیبی از ویژگیهای هر دو درخت پیوند زده شده است که سیب قرمز اناناسی نیز از جمله‌ی این نوع میوه‌های پیوندی به شمار می‌رود.

برای آنکه طعم سیب قرمز شیرین‌تر و خواص آن نیز بیشتر شود، عده‌ای از کشاورزان، نهال درخت اناناس را به درخت سیب قرمز پیوند زده و توانسته‌اند میوه خوشمزه و نسبتا جدید سیب قرمز اناناسی را تولید نمایند.

یکی از انواع بسیار نادر سیبها، سیب قرمز شکری است که تنها در نقاط محدودی در سراسر دنیا کشت می‌شود. این سیب به دو رنگ سبز و قرمز تیره موجود است که نوع قرمز آن بسیار نادرتر و کمیاب‌تر است. سیب قرمز شکری میوه درختی به نام Annona بوده که پس از گذشت 3 تا 4 ماه از زمان کشت نهال این درخت، قابل برداشت خواهد بود.

همچنین این درخت تنها یک بار در سال و در فصل بهار میوه می‌دهد و شکل ظاهری آن نیز مانند خود میوه سیب قرمز آناناسی بسیار متفاوت و زیبا است.

این درخت دارای ترکیبی از برگهای سبز و قرمز است و با قد بلند و شاخه‌های زیگزاگی نامنظمی که دارد، توجه همه افراد را به خود جلب می‌کند. این سیب از لحاظ ویژگیهای ظاهری کاملا شبیه به سیب قرمز معمولی یا همان سیب پیوندی قرمز استخوانی است ولی عطر و طعم بسیار دلنشین‌تر و بهتری دارد.

همچنین سیب قرمز اناناسی به دلیل برخوردار بودن همزمان خواص هر دو میوه، بسیار مفید و پرخاصیت نیز می‌باشد و به همین جهت مصرف آن به همه افراد توصیه می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست بلکه ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است؛ ناوگان حمل‌و نقل کشور هر سال روبه‌ نزول است و خودروهای فرسوده هنوز در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ناصر عاشوری، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش در نشستی خبری اظهار داشت: در نمایشگاه نفت امسال، بسیاری از تفاهم‌نامه‌های گذشته پالایشگاه‌های کشور به قرارداد تبدیل خواهد شد و تفاهم‌نامه‌های جدیدی نیز منعقد می‌شود که بخشی از این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها مربوط به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: با محوریت شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است در نمایشگاه نفت امسال حضور خواهیم یافت و در 3 پنل تخصصی حضور داریم که محور آنها، برنامه‌ریزی برای تولید با کیفیت و جهش تولید، تأثیر کاهش منابع مالی در استمرار تولید و تهدید ناشی از کاهش نیروهای متخصص در صنعت پالایش است.

عاشوری از بروز چالش برای پالایشگاه لاوان در پی مهاجرت نیروهای متخصص این پالایشگاه خبر داد و گفت: تا پیش از این، مهندسین ما درخواست رفتن به خارج از کشور داشتند، الان افراد فنی و آچاربه‌دست پالایشگاه‌ها نیز درخواست کار در کشورهای خارجی را دارند؛ به‌طوری که از کشورهای همسایه دعوت‌نامه برای کارگران ماهر پالایشگاه‌ها با حقوق 600 تا 700 میلیون تومان در ماه ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در تمامی ابعاد انرژی شامل برق، گاز، بنزین و گازوئیل دچار ناترازی هستیم و اگر امروز به اصلاح روند مصرف انرژی در کشور ورود جدی نکنیم، دو سال دیگر به‌طور حتم بحران تأمین انرژی خواهیم داشت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش تصریح کرد: ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست بلکه ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است؛ ناوگان حمل‌و نقل کشور هر سال روبه‌ نزول است و خودروهای فرسوده هنوز در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند و خودروسازی ما نیز بر اصول بهینه طراحی نمی‌شود و مصارف بالا، کار را به‌جایی رسانده که به‌جای اینکه قرار بود صادرات بنزین داشته باشیم، در سال گذشته حدود 3 میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم.

عاشوری متوسط ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور را 115 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: این میزان از ابتدای دولت تغییر محسوسی نداشته و تا پایان دولت هم تغییر محسوسی نخواهد داشت، چراکه از شرکت‌ها و پالایشگاه‌های فعلی نمی‌توان انتظار رشد ظرفیت تولید داشت، هرچند پروژه‌هایی در راستای افزایش کیفی محصولات در پالایشگاه‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: دولت به‌دنبال احداث پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ است که این روند، زمان‌بر است، به‌جای آن بهتر است روی پالایشگاه‌های کوچک برنامه ریزی شود که هم با سرمایه کمتر و هم در زمان کمتر قابل بهره‌برداری است و اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشور به‌دنبال دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش خاطرنشان کرد: اگر دولت پالایشگاه‌های کوچک را حمایت کند، می‌توان پالایشگاه‌های 20 تا 40 هزار بشکه‌ای احداث کرد که هر 10‌تای آن به اندازه یک پالایشگاه بزرگ آورده به دنبال دارد و به‌دلیل پراکندگی، هم سرمایه‌پذیری کمتری دارد و هم از نظر پدافند غیرعامل بسیار موثر خواهد بود.

عاشوری میزان بدهی دولت به پالایشگاه‌ها را حدود 200 همت دانست و گفت: یکی از راهکار این است که دوات اجازه تهاتر بدهی مالیاتی 50 همتی پالایشگاه‌ها را با بخشی از مطالبات آنها بدهد و راهکار دیگر که پیشنهاد شده این است که در 6 فرآورده اصلی تولیدی پالایشگاه‌ها، در بخش مازاد به ما اجازه فروش بدهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • معمای بنزین در ایران
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد