Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر عزم جدی دولت ایران برای توسعه روابط با این قاره به ویژه با آفریقای جنوبی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به مقدمات برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد از فرصت ها و ظرفیت های فراوان دو کشور بیش از پیش بهره برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: از دیرباز همکاری های خوبی میان دو کشور در زمینه انرژی جریان داشته و آمادگی داریم همکاری ها در حوزه های مورد علاقه طرفین هر چه بیشتر تقویت شود.

امیرعبداللهیان همچنین از مواضع آفریقای جنوبی در قبال مسأله فلسطین و سیاست حمایتی این کشور از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با جنگ اوکراین اظهار کرد: ما به تلاش های خود برای برقراری آتش بس در اوکراین ادامه می دهیم و موضع اصولی ما مخالفت با جنگ و خاتمه دادن به بحران اوکراین از طریق سیاسی است.

خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت های مهم آن، ضمن قدردانی از تلاش‌ها برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، بر اهمیت اجرایی شدن توافقات کمیسیون مشترک تاکید کرد.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی ضمن اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران برای میانجی گیری در بحران اوکراین، تاکید کرد: این آتش بس برای همه طرف ها و جامعه بین المللی مهم است، چون پیامدهای این جنگ، باعث بحران غذایی و انرژی در برخی از کشورها شده است و امیدواریم از طریق مذاکرات نگرانی های روسیه و اوکراین پاسخ داده شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا مذاکرات هسته ای ایران هر چه زودتر به نتیجه برسد.

خانم نالدی پاندور ضمن تاکید بر دعوت رییس جمهور کشورش از دکتر رئیسی برای سفر رسمی به پرتوریا، ابراز امیدواری کرد، سفر آتی رئیس جمهور اسلامی ایران به آفریقای جنوبی پایه گذار جهش در روابط دوجانبه باشد.

طرفین در این رایزنی تلفنی آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم ها را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه آفریقای جنوبی روابط ایران و آفریقای جنوبی وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی اسلامی ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است