Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@09:04:49 GMT

رایزنی وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۶۶۸۵۹

رایزنی وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی

حسین امیرعبداللهیان با خانم «نالدی پاندور» درباره مهم‌ترین موضوعات در دستور کار توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر عزم جدی دولت ایران برای توسعه روابط با این قاره به‌ویژه با آفریقای جنوبی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان با اشاره به مقدمات برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد از فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان دو کشور بیش از پیش بهره‌برداری شود.

او افزود: از دیرباز همکاری‌های خوبی میان دو کشور در زمینه انرژی جریان داشته و آمادگی داریم همکاری‌ها در حوزه‌های مورد علاقه دو طرف هر چه بیشتر تقویت شود.

امیرعبداللهیان همچنین از مواضع آفریقای جنوبی در قبال مسأله فلسطین و سیاست حمایتی این کشور از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه درباره جنگ اوکراین اظهار کرد: به تلاش‌های خود برای برقراری آتش‌بس در اوکراین ادامه می‌دهیم و موضع اصولی ما مخالفت با جنگ و خاتمه‌دادن به بحران اوکراین از طریق سیاسی است.

نالدی پاندور نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت‌های مهم آن، با قدردانی از تلاش‌ها برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بر اهمیت اجرایی‌شدن توافقات کمیسیون مشترک تاکید کرد.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران برای میانجی‌گیری در بحران اوکراین تاکید کرد: این آتش‌بس برای همه طرف‌ها و جامعه بین‌المللی مهم است چون پیامدهای این جنگ باعث بحران غذایی و انرژی در برخی از کشورها شده است و امیدواریم از طریق مذاکرات نگرانی‌های روسیه و اوکراین پاسخ داده شود.

او همچنین ابراز امیدواری کرد تا مذاکرات هسته‌ای ایران هر چه زودتر به نتیجه برسد.

نالدی پاندور با تاکید بر دعوت رییس‌جمهوری کشورش از ابراهیم رئیسی برای سفر رسمی به پرتوریا ابراز امیدواری کرد: سفر آتی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی پایهگذار جهش در روابط دوجانبه باشد.

دو طرف در این رایزنی تلفنی آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها را نیز مورد بررسی قرار دادند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حسین امیرعبداللهیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان جمهوری اسلامی ایران آفریقای جنوبی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901272

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان