Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام زنی بی پایه و اساس آمریکا و آلبانی علیه ایران اعلام کرد که سازمان ملل اطلاعات مستقلی درباره حمله سایبری به آلبانی در اختیار ندارد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: سازمان ملل اطلاعات و تاییدیه مستقلی مبنی بر اینکه آلبانی مورد حمله سایبری قرار گرفته یا خیر در اختیار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال درباره حملات سایبری گفت که با توجه به افزایش حملات سایبری در سالهای اخیر، کشورهای عضو سازمان ملل باید با توافق بر سر یک چارچوب مشخص از اثرات مخرب حملات سایبری بکاهند.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد که اثرات مخرب جنگ سایبری در مقیاس بزرگی قابل مشاهده است.

دوجاریک اضافه کرد تعدادی از کشورهای عضو سازمان ملل در کارگروه هایی درباره حملات سایبری مشارکت داشته اند و این کارگروه ها ادامه خواهد یافت.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد با ادی راما نخست وزیر آلبانی گفتگو کرده است  تا حمایت قاطع ایالات متحده از متحدمان در ناتو را در پی حمله سایبری ادعایی ایران در ۱۵ ژوئیه اعلام کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: به همکاری با آلبانی در زمینه اقدامات امنیت سایبری ادامه می دهیم.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد، جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، امروز پنجشنبه با نخست وزیر آلبانی گفتگو و حمایت قاطع واشنگتن از این کشور را به او اعلام کرده است.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه به وقت محلی مدعی شد از تلاش های دولت آلبانی برای پاسخگو کردن ایران در رابطه با حمله سایبری حمایت می کنیم.

سخنگوی کاخ سفید بر حمایت دولت بایدن از تلاش‌های ضد ایرانی برای ادعای حمله سایبری ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) برای پاسخگو کردن ایران و توسعه همکاری با آلبانی برای تقویت امنیت سایبری تیرانا و تقویت رفتار مسوولانه دولتها در فضای سایبری تاکید کرد.

نخست‌وزیر آلبانی امروز ضمن مطرح کردن اتهام بی پایه و اساس علیه ایران، عنوان کرد که کشورش روابط خود را با ایران قطع کرده است. "ادی راما" تصریح کرد که این کشور در حال قطع روابط دیپلماتیک با ایران است و به دیپلمات های ایرانی و پرسنل سفارت ایران دستور داده است ظرف ۲۴ ساعت خاک آلبانی را ترک کنند.  

بعد از اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، این گروهک به دستور آمریکا و با هماهنگی دیگر اعضای ناتو به آلبانی مهاجرت کرد تا بتواند از آنجا به جاسوسی و اقدامات خرابکارانه علیه مردم ایران ادامه دهد.

منافقین هر ساله اجلاسی را با دعوت از چهره های ضد ایرانی به تیرانا برگزار می‌کرد تا اینکه اجلاس امسال این سازمان بنا به دلایل امنیتی لغو شد.

طبق گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه ایران با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده از سوی دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان را بر اساس چنین ادعاهای بی پایه، اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی دانست.

وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به اقدام ضدایرانی دولت آلبانی، با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضای سایبری در مجامع چندجانبه و بین‌المللی در راستای تدوین ضوابط و قاعده مند کردن این حوزه، تأکید شده است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی سایر کشورها را مردود و محکوم می‌شمارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سازمان ملل منافقین ایران و آلبانی حمله سایبری به آلبانی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حملات سایبری حمله سایبری سازمان ملل کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج

اندیشکده شورای آتلانتیک معتقد است حمله بی‌سابقه 14 آوریل ایران به خاک اسرائیل یک تیر هشدار بود و نشان می‌دهد که تهران به رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن توانایی ضربه زدن به اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در یکی از تازه‌ترین تحلیل‌های خود در مورد واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد نوشت: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی در ادامه آورده است حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت‌های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه‌ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه‌ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می‌شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) دانست و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده‌ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

کد خبر 748161

دیگر خبرها

  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق