Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا تقوی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی اربعین گفت: اربعین به لحاظ اعتقادی در فرهنگ تشیع در راستای فرهنگ عاشورا قرار دارد؛ یعنی عاشورا و اربعین در یک جهت هستند و تجلیل از اربعین یعنی تجلیل از شهدایی که در عاشورا و در رکاب امام حسین (علیه السلام) به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین حرکت اربعین همان حرکت عاشورایی است ما به این مساله اعتقاد داریم و باید سعی کنیم این حرکت را  مانند عاشورا گرامی بداریم چراکه اقدامات این چنینی باعث شده است عاشورا زنده بماند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه فریاد آزادی انسان هایِ آزاده همچنان از اعماق تاریخ به گوش می‌رسد افزود: هیهات من الذله عاشورائیان سرلوحه آزادگان جهان قرار گرفته است، حرکت اربعین محتوایی دارد که باید به آن پرداخت و برای مردم تبیین و تفسیر کرد.

تقوی تصریح کرد: همه دنیا اذعان دارند، انقلاب ما شعبه‌ای از انقلاب  عاشوراست و به انقلاب عاشورا بدهکار است. نشانه هایی هم برای اثبات این ادعا وجود دارد به عنوان مثال می توان به یکی از شعارهای دوران انقلاب اشاره کرد که مردم فریادمی زدند: «نهضت ما حسینی است»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عاشورا در دنیا توسعه بیشتری پیدا کرد و روز به روز بیشتر هم می‌شود و چه بسا انسان‌های آزادمنشی که مسلمان یا شیعه نیستند اما با تکیه بر فرهنگ عاشورا انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین فریاد مظلومیتِ مظلومان کربلاست که آن را شرکت کنندگانِ این مراسم عظیم بازتاب می‌دهند، تصریح کرد: اربعین نوعی تداوم نهضت عاشوراست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اربعین مانور سیاسی است که مسلمانان و علاقه‌مندان به عاشورا در آن شرکت می کنند تا از این طریق بذرآگاهی را دل‌ها بکارند. می توان ادعا کرد راهپیمایی اربعین نوعی تجلیل از کسانی است که برای مبارزه با ظلم و شرک به شهادت رسیدند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید رضا تقوی نماینده مردم تهران عراق ایران عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد