Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور در در ارتباط زنده با شبکه خبر و درباره آخرین وضعیت مرزها برای عبور زائران اربعین، گفت: بنده الان در پایانه مهران و مرز استان ایلام با کشور عراق حضور دارم، اینجا عده‌ای از عزیزان ما عازم کربلا و عده ای نیز در حال آمادن هستند، اما کسانی در حال عبور از مرز هستند که از قبل در این پایانه حضور داشتند و تعدادی از زائران نیز در استان ایلام بودند که به تدریج در حال عبور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دیروز و شب گذشته حجم بسیار زیادی از زائران عازم مرزها عراق شده‌اند و از آنجا که عراق این ظرفیت را ندارد تا با سرعتی که ما مسافرین را در مرز تخلیه می‌کنیم آن‌ها را به داخل کشورش منتقل کند، این عزیزان پشت مرزها و گیت‌های ورودی عراق معطل مانده بودند که اذیت شدند، بنابراین صلاح هم نیست که چنین تجمعات گسترده‌ای در مرزها داشته باشیم.

وزیر کشور اضافه کرد: به‌علت نگرانی حفظ سلامت مردم عبور از مرز متوقف شده، زیرا شرایط بسیار پرازدحام است و زمانی که عبور و مرور در عراق به درستی انجام شود، بازگشایی مرزها اعلام خواهد شد.

احمد وحیدی تصریح کرد: در صورتی که شرایط فراهم شود و بتوانیم به موقع و به طور مناسب عزیزان را از مرز عبور دهیم و دوستان عراقی نیز این بستر را فراهم کنند تا با سرعت زیاد عزیزان را عبور دهند و از طرف دیگر در آن سوی مرز نیز تعداد مناسب اتوبوس فراهم شده باشد، خدمت مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله بابایی ظهر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: ۴ هزار و ۱۰۷ نفر مسافر خارجی طی یک ماهه گذشته وارد مرز بیله‌سوار شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۳ درصدی را شاهد هستیم.

وی خروج مسافران از پایانه را ۹۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: در یک ماهه گذشته ۸ هزار و ۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند که تردد در سال گذشته ۴ هزار و ۶۲۷ نفر مسافر بوده است.

بابایی ادامه داد: تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و ۶۰۸ نفر از مرز بیله‌سوار تردد کردند که مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد ۱۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله‌سوار بیان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و ۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 6094249

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ