Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@19:01:10 GMT

آزمایش موفقیت آمیز اولین هواپیمای خورشیدی چین

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۲۹۷۷

آزمایش موفقیت آمیز اولین هواپیمای خورشیدی چین

گروه صنعت هوانوردی چین که سازنده هواپیما‌های داخلی در این کشور است، نخستین پرواز هواپیمای خورشیدی خود را انجام داد. به گزارش، «چاینا دیلی»، گروه صنعت هوانوردی چین از نخستین پرواز هواپیمای خورشیدی خبر داد و افزود: هواپیمای «کیمینگ شینگ ۵۰» یا " ستاره صبح ۵۰ " از فرودگاه یولین در استان شانانشی از زمین بلند شد و به مدت ۲۶ دقیقه در آسمان پرواز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تمامی سیستم‌های اتوماتیک این هواپیما به درستی و خوبی عمل کردند. این هواپیمای ۶ موتوره با باطری‌های خورشیدی کار می‌کند و برای عملیات بلند مدت نزدیک فضا طراحی شده است. منظور از نزدیک فضا، بخشی از اتمسفر زمین در ارتفاع ۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتر است. این فضا برفراز مرتفع‌ترین ارتفاعات خطوط هواپیما‌های تجاری و در زیر ماهواره‌هایی است که به دور زمین می‌چرخند.

طراح این هواپیما‌های خورشیدی در مصاحبه با خبرنگاران گفت، این هواپیما به پیشرفت تحقیقات و توسعه در زمینه‌هایی از جمله انرژی‌های جدید، مواد ترکیبی و مهندسی هوانوردی کمک خواهد کرد و ظرفیت‌های عملیاتی چین در نزدیک فضا و اقیانوس را بهبود می‌بخشد.

پیش از گروه صنعت هوانوردی چین، شرکت صنعتی تکنولوژی و علوم هوانوردی چین مدل‌های پهپاد‌های خورشیدی را توسعه داد که قادر به پرواز در منطقه نزدیک فضا بودند.

در حال حاضر، کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس پهپاد‌های خورشیدی را توسعه داده اند که تا ارتفاع ۲۰ هزار متر پرواز می‌کنند. رکورد جهانی ارتفاع ثبت شده توسط این پهپاد‌های خورشیدی ۲۹ هزار و ۵۲۴ متر بوده است که توسط شرکت تکنولوژی «آئروایرمنت» در کالیفرنیا در ماه اوت سال ۲۰۰۱ ساخته شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صنعت صنعت بیمه صنعت خودرو صنعت برق صنعت نفت هوانوردی چین نزدیک فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)

عصر ایران ــ معاون علمی رییسی بعد از دو سال گفت ساخت هواپیمای 72 نفره فعلا شدنی نیست. بهار 1401 رییسی از مجموعه هسا در اصفهان بازدید کرد و بعد از آن با هیجان دستور داد سریع هواپیما ساخته شود.

گزارش را این‌جا ببیند

این در حالی است که ساخت هواپیما پیچیدگی‌های خودش را دارد. معاون علمی رییسی گفته تا حالا 500 تا یک میلیون دلار هزینه‌ برای پروژه ساخت هواپیمای 72 نفره صرف شده است. رقم بزرگی که معلوم نیست چه کسی می‌خواهد جوابگوی آن باشد؟ این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هواپیمای باورنکردنی آینده‌نگر با بال حلقه‌ای (+عکس) هواپیمای ایرانی مسافرگیری می کند؟ | مشخصات سیمرغ ؛‌ ساخت ایران

دیگر خبرها

  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد