Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی بویژه کشمش نیازمند اصلاح روند قیمت گذاری و رفع موانع تولید هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست میز استانی توسعه صادرات کشمش و صنایع تبدیلی استان روز شنبه با حضور محمود بازاری مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از تولیدکنندگان در سالن باغستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی بخشنده در این نشست اظهارداشت: در شرایط کنونی برای کسب بازارهای جهانی و رقابت با سایر تجار خارجی بایستی در کنار توجه به کیفیت و استاندارد کالا به مسائل مهمی مانند بسته بندی هم اهمیت دهیم.

وی بیان کرد: شناسایی بازارهای جدید و توجه به ذائقه و نیازهای مردم جهان و کشورهای هدف می تواند زمینه افزایش صادرات بیشتر محصولات را برای ما مهیا کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: امروز اگر فقط به صادرات خام محصولات و تعداد محدودی از آنها بسنده کنیم جواب نمی گیریم و توجه به برندسازی، کیفی سازی، تنوع محصول و بسته بندهای جدید در کسب بازار موثر است.

وی با اشاره به افزایش هزینه تولید در عرصه کشاورزی گفت: تعهدات ارزی و افزایش قیمت تولید کشمش موجب کاهش انگیزه کشاورزان برای صادرات این محصول شده که باید مسئولان برای رفع موانع همت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: بالا بودن نرخ سودهای بانکی از دیگر چالش های این بخش است به طوری که تسهیلات با سود 18 درصدی برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست و نمی تواند حمایت لازم را از این بخش محقق کند.

بخشنده اظهارداشت: در شرایطی که کشورهای همسایه مانند ترکیه با حمایت های مناسب و سود کم بانکی توانسته اند محصولات خود از جمله کشمش را جایگزین محصول ایرانی کنند و تداوم این روند آسیب رسان است.

وی بیان کرد: از مسئولان دولتی انتظار داریم برای اصلاح روند قیمت گذاری برای صادرات کشمش اقدام کنند زیرا در حال حاضر قیمت گذاری دولتی برای صادرات کالا امر اشتباهی است که جوابگوی نیازهای صادرکننده نیست.

بخشنده افزود: در سال 99 بدلیل مشکلات متعددی که برای کشمش کاران ایجاد شد شاهد فروش نرفتن محصول کشاورزان بودیم و بسیاری آسیب دیدند و امسال هم اگر بموقع تدبیر نکنیم و موانع برطرف نشود حتما تولیدکنندگان متضرر می شوند.

وی اظهارامیدواری کرد با تشکیل میز ملی کشمش با محوریت قزوین بتوان در این عرصه به دستاوردهای خوبی رسید.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۸۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را