Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: استفاده اقتصادی از پساب با رویکرد کاهش تخصیص آب در بخش کشاورزی و توسعه پایدار منطقه‌ای به عنوان یک مسأله حیاتی مطرح است.

حمیدرضا کرموند، هفتم آذر در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان پتروشیمی، شرکت داروسازی اکسیر بروجرد، آب منطقه‌ای، شهرداری‌های پلدختر، بروجرد و الیگودرز برگزار شد بر اهمیت استفاده از پساب فاضلاب شهری در حوزه صنعت و فضای سبز تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروزه افزایش تقاضا برای حیاتی‌ترین منبع مورد نیاز بشر منابع آب قابل دسترس به علت افزایش جمعیت کاهش یافته، بنابراین یافتن راهکارهایی برای جلوگیری از هدر رفت و استفاده اقتصادی از این منبع ارزشمند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کرم‌وند اضافه کرد: در این راستا یکی از راهکارهای مؤثر استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب جهت مصارف مختلف با رعایت ملاحظات اجتماعی اقتصادی و زیست‌محیطی است.

وی به استفاده از پساب‌ها اشاره کرد و گفت: مدیریت استفاده از پساب با هدف حفظ منابع آب و محیط زیست ایجاد اشتغال جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی و به ویژه استفاده اقتصادی از پساب با رویکرد کاهش تخصیص آب در بخش کشاورزی و توسعه پایدار منطقه‌ای به عنوان یک مسأله حیاتی مطرح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با تأکید بر استفاده از پساب فاضلاب در حوزه فضای سبز و صنعت از مدیرانی که آینده نگری بیشتری داشته و به این موضوع دقت نظر دارند دعوت به عمل آورد تا با توجیه فنی گام مهمی در این مسیر بردارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس از فضای کارگری برداشته شود

ایسنا/لرستان دبیر خانه کارگر لرستان گفت: باید استرس از فضای کارگری برداشته شود.

محمدحسن موسیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و مسائل معیشتی، کارگران پایبند به نظام هستند و در همه مقاطع مختلف حساس کشور ‌حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید استرس از فضای کارگری برداشته شود، افزود: رفع مشکلات کارگری نباید محدود به هفته کارگر شود و مسؤولان باید در طول سال به رفع تدریجی این مشکلات بپردازند.

موسیوند با بیان اینکه این قشر در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید را تقدیم نظام کرده‌اند، اظهار کرد: در کشور برای افزایش حقوق انتظار داشتیم که مطابق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ افزایش انجام شود، اما با توجه به شرایط موجود این امر محقق نشد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود کمک شود واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل لرستان احیا و از سرمایه‌گذاران دعوت شود.

دبیر خانه کارگر لرستان با بیان اینکه حدود ۴۰ شورای اسلامی کار در استان داریم، گفت: امنیت شغلی، بهبود شرایط اقتصادی و همخوانی داشتن میزان حقوق و دستمزد کارگران با تورم، مهمترین مطالبات جامعه کارگری‌اند.

موسیوند افزود: هرگونه حمایت صنفی، معیشتی، مهارت‌آموزی و ... از کارگران شود، قطعاً موجب توانمند شدن آنها خواهد شد و با خاطری ایمن و با انگیزه دوچندان به کار و تولید مشغول خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است