Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@11:37:41 GMT

آمار چاقی بین دانش‌آموزان نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۲۲۱۸

آمار چاقی بین دانش‌آموزان نگران‌کننده است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه "طرح پاک" مخفف پایش آمادگی کودکان است، گفت: بر اساس این طرح تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مورد ارزیابی سواد بدنی و آمادگی جسمانی قرار خواهند گرفت، لازم است بدانیم آمار چاقی بین دانش‌آموزان اصفهانی نگران‌کننده است.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در اجرای طرح "کوچ" و "سواد حرکتی" که سال‌های گذشته در استان اصفهان اجرایی شد، اظهار کرد: نتایج آمارها در این طرح‌ها نشان از چاقی و اضافه وزن نگران‌کننده بین دانش‌آموزان بوده است، زیرا بر اساس تحقیقات پس از شیوع و همه‌گیری کرونا ویروس به دلیل نبود تحرک و فعالیت‌های ورزشی، دانش‌آموزان با اضافه وزن بالایی مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه و طرح‌های ورزشی مختلف وزارت آموزش و پرورش، افزود: برای غربالگری، شناسایی و مشاوره دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاق از نیمه شهریورماه سال ۹۹ هم‌زمان با بازگشایی مدارس طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با عنوان "طرح کوچ" در مدارس اجرایی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح با مشارکت مدیران، معلمان و نظارت مربیان درس تربیت بدنی، سنجش شاخص توده بدنی انجام و دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی شناسایی شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح سواد حرکتی طی دو سال گذشته در مدارس، گفت: در این طرح سعی کردیم فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی را برای تشویق و مشکلات کم‌تحرکی دانش‌آموزان در منازل به صورت غیرحضوری اجرایی کنیم.

امیرپور با بیان اینکه "طرح پاک" مخفف پایش آمادگی کودکان است، اضافه کرد: بر اساس این طرح تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مورد ارزیابی سواد بدنی و آمادگی جسمانی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح اطلاعات لازم مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و اطلاعات لازم در سامانه مشخص ثبت می‌شود تا در قالب کارنامه ورزشی در هر نیم سال تحصیلی جهت آگاهی از روند فعالیت‌های جسمانی و اضافه وزن به خانواده‌ها ارائه شود.

کد خبر 623222

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چاقی اضافه وزن و چاقی علل چاقی چاقی شکمی خطرات چاقی چاقی دانش آموزان درمان چاقی کرونا و چاقی عوارض چاقی چاقی کرونا علل چاقی کودکان طرح سواد حرکتی طرح کوچ دانش آموزان ورزش کم تحرکی عوارض کم تحرکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان اضافه وزن بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید